Uite la ce să fii atent când cumperi online ca să nu iei ţeapă!
Internetul abundă de magazine online de unde poţi achiziţiona aproape orice îţi doreşti. Însă, există şi anumite riscuri pe care, de multe ori, nu le iei în considerare. Astfel, rişti să plăteşti un produs de care nu eşti mulţumit. Iată mai jos câteva sfaturi ca să faci cumpărături în siguranţă.
Unul dintre cele mai importante aspecte la o plată online îl reprezintă faptul că există posibilitatea de a se renunţa la achiziţia efectuată, în termen de 14 zile de la primirea pachetului, prin simpla notificare a furnizorului. Singurele costuri suportate sunt cele legate de rambursarea produselor.
Consumatorii nu trebuie să neglijeze nici faptul că au dreptul la informaţii clare privind caracteristicile principale ale produsului sau serviciului, date de contact privind comanda, costul total, inclusiv taxele şi costurile de livrare.
În cazul în care nu se primesc bunurile sau serviciile comandate nu corespund parametrilor specificaţi, la plata cu cardul există dreptul de a adresa băncii refuzul de plată. În cazul în care părţile nu au convenit altfel, consumatorii trebuie să ştie că au dreptul de a primi produsele comandate în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea contractului.
La ce să fii atent când cumperi online?
Pentru a evita orice fel de probleme sau fraude online, consumatorii ar trebui să se informeze înainte asupra magazinelor online şi să achiziţioneze doar de la cele care beneficiază de o reputaţie bună.
Consumatorii sunt sfătuiţi să nu ofere niciodată informaţii personale sau legate de card şi PIN prin telefon sau e-mail şi să păstreze dovada cu datele privind tranzacţiile efectuate pe internet.
Foarte important este ca la efectuarea unei plăţi online să se caute pe siteul magazinului un număr de contact sau adresa de e-mail pentru a le avea în caz de nelămuriri.
Nu în ultimul rând, trebuie citite cu atenţie procedurile şi costurile de achiziţionare şi livrare, precum şi condiţiile de returnare stabilite de magazinul online.