Un spot publicitar Cosmote, interzis de către CNA - VIDEO
Un spot publicitar al companiei de telecomunicaţii Cosmote, care promovează un abonament de tipul "No Limit", a fost interzis de la difuzarea pe posturile de televiziune, printr-o decizie luată joi de CNA, care a considerat că respectivul clip dezinformează telespectatorii.
Spotul a fost reclamat de către Vodafone, companie concurentă, pe motiv că ar fi „formă de publicitate înşelătoare, deoarece se omit în mod intenţionat anumite informaţii absolut necesare publicului pentru ca acesta să poată lua o decizie de achiziţionare în deplină cunoştinţă de cauză", transmite Mediafax.
Spotul publicitar reclamat promovează un abonament de tipul "No Limit" (nelimitat - n.r.), iar reclamaţia înaintată CNA vizează trei aspecte. Primul dintre acestea face referire la preţul lunar al abonamentului. Deşi pe eran apare afişat un preţ, "nu se precizează dacă acesta include sau nu TVA-ul, mai ales că abonamentul respectiv se adresează exclusiv persoanelor fizice".
Al doilea aspect semnalat şi dezbătut de CNA se referă la convorbirile internaţionale incluse în respectivul abonament. "Atât în coloana sonoră, cât şi pe ecran este difuzată informaţia conform căreia acest abonament asigură convorbiri nelimitate către destinaţii internaţionale («vorbeşti fără limite internaţional/ nelimitat internaţional»), însă în nota de subsol se precizează că se poate vorbi nelimitat internaţional doar în reţelele fixe din Europa şi reţelele fixe şi mobile din SUA, Canada şi Israel. Mai departe, pe site-ul de internet al companiei (...) se arată de fapt că sunt excluse de la nelimitare anumite destinaţii fixe din Albania, Belarus, Letonia şi Israel. Rezultă că de fapt există o nelimitare a apelurilor de voce în internaţional doar către SUA şi Canada pentru că în rest, de fapt, apelurile sunt limitate (Europa minus Albania, Belarus, şi Letonia plus reţelele mobile din Europa; excepţii pentru Israel etc.)", se arată în reclamaţia înaintată CNA.
În reclamaţie au fost semnalate şi aspecte care ţin de mesajele de tip SMS, MMS şi video incluse în acelaşi abonament."Este o contradicţie între mesajul transmis şi nota de subsol (care apare pe ecran, n.r.) care conţine numeroase limitări. Voice over-ul şi mesajul transmis sunt limitate de nota de subsol", a declarat Georgiana Grecu, reprezentant al Consiliului Român pentru Publicitate (RAC), joi, în şedinţa CNA.
Membrii CNA au aplicat o somaţie cu intrarea în legalitate, fapt care presupune că respectivul spot publicitar nu mai poate fi difuzat pe posturile de televiziune până la modificarea sa în conformitate cu legislaţia audiovizuală.