Veste bună pentru bucureșteni! Din vară se va circula pe Pasajul Doamna Ghica
”Din vară se va circula pe Pasajul Doamna Ghica”. Promisiunea a fost făcută ieri de şeful companiei care realizează investiţia şi de primarul sectorului 2, unul dintre sponsorii lucrării. La rândul său, edilul şef al Capitalei, Nicuşor Dan, a anunţat că sâmbătă, 1 aprilie, va fi reluată circulaţia tramvaielor pe Şoseaua Colentina.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, şi edilul sectorului 2, Radu Mihaiu, au evaluat ieri stadiul lucrărilor la Pasajul rutier suprateran de la Doamna Ghica, cea mai mare lucrare de infrastructură aflată în derulare în oraş. Ei au declarat că Trustul de Clădiri Metropolitane Bucureşti, companie a municipalităţii responsabilă de ridicarea podului, a finalizat montarea tablierului metalic la Pasajul Doamna Ghica. Tablierul metalic este totalitatea grinzilor care formează sistemul de rezistenţă al unui pod metalic şi care susţine calea de circulaţie a acestuia.
”Suntem în termen. S-a finalizat montarea tablierului metalic. Conform graficului, la începutul acestei toamne o să se circule pe pod şi, începând de sâmbătă, o să se reia circulaţia tramvaielor pe Şoseaua Colentina”, a anunţat, miercuri, primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, într-o conferinţă de presă susţinută la Pasajul Doamna Ghica.
Edilul a fost întrerupt de colegul său de la sectorul 2, Radu Mihaiu, şi de şeful constructorilor, Cristian Hiver, care au dezvăluit că „minunea” va avea loc mai devreme, „spre sfârşitul verii”. Circulaţia tramvaielor a fost oprită pe Şoseaua Colentina pentru a se monta ultimele părţi ale tablierului în urmă cu 5 luni.
Se lucrează din 2019 la pasaj
Contractul a fost încheiat în data de 16.05.2019, iar lucrările de construcţie au fost demarate în cursul lunii octombrie 2019, urmând să se finalizeze în luna octombrie 2020. Dar în septembrie 2020, când a venit la cârma Primăriei Capitalei, Nicuşor Dan a spus că a găsit lucrările blocate, iar constructorul nu mai avea bani şi doar datorii.
Valoarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a fost estimată la 110.034.377,95 lei fară TVA.
Pasajul este prevăzut cu 4 benzi / 2 sensuri.
Fiecare sens are câte două benzi de circulaţie de 3,50 m lăţime şi o bandă de încadrare de un metru.
Lungimea propriu-zisă a pasajului este de 216 metri.
Pe pasaj se va circula cu 50 km/h.
Rampele de acces au lungimi de câte 96 de metri.