Vin promoțiile! Sfaturi pentru cumpărători
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a declanșat o campanile pentru conștientizarea românilor despre modul de a ”cumpăra deștept”. Citirea obligatorie a prospectelor sau instrucțiunilor de pe ambalaje iar pentru cumpărăturile online, verificarea stocului existent, a preţului afişat pe site sau a costului de livrare sunt câteva dintre regulile considerate obligatorii de ANPC, potrivit unui material româniatv.net.
Regulile sunt cu atât mai importante cu cât se apropie reducerile de Black Friday. Astfel, în cazul cumpărăturilor cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vanzari promotionale) prețul redus trebuie să fie inferior prețului de referință. Acesta, reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spatiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus.
În cazul vânzărilor online, comerciantul este obligat sa informeze corect si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii cum ar fi: datele de identificare, caracteristicile esențiale ale produsului, prețul cu toate taxele incluse, cheltuielile de livrare, dacă este cazul, modalitatile de plata si de livrare, perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului. Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare; modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vânzatorului. Consumatorul trebuie să știe că, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el; nu trebuie sa invoce vreun motiv.