Viteză record pentru un tren în România. În cât timp a parcurs o distanță de 169 de kilometri
Un tren din România a înregistrat un record de viteză, ajungând la destiație cu zeci de minute mai repede față de alte trenuri care au parcurs distanța pe același tronson. Este vorba de trenul Dacia care, aflat în întârziere, a mărit viteza reușind să recupereze 22 de minute. Tronsonul pe care a reușit performanța este în lucrări de modernizare de 11 ani.
Recordul a fost semnalat de Asociația Pro Infrastructura.
"Dacia", un tren internațional, a parcurs distanța Simeria-Sighișoara (169 km cu 4 opriri) într-o oră și 36 minute, mult sub recordul precedent al aceluiași tren din 1995: 2 ore și 10 minute. Performanța este deja comparabilă cu bine-cunoscuta rută București-Constanța (225 km în 2h fără oprire), scriu aceștia pe pagina de facebook.
Trenul IRN 347 Viena - București a sosit cu 45 de minute întârziere la Simeria și a recuperat 22 de minute pe cei 169 km până la Sighișoara. În loc să facă o oră și 58 de minute, trenul a făcut o oră și 36 de minute cu patru opriri intermediare, conform datelor din aplicația CFR Călători, citate de Asociația Pro Infrastructura. Trenul Dacia este singurul care circulă între cele două orașe pe zi.
Timpul scos de cele mai „rapide„ trenuri între Sighișoara și Simeria
Pe anumite porțiuni, mecancii trenului au reușit să mențină o viteză de 120-130 km/h. Timpul obținut de trenul Dacia este net superior celor din anii 1995-2000.
1970 2 ore și 41 minute
1989 2 ore și 25 minute
1996: 2 ore și 10 minute
2005: 2 ore și 22 minute
2008 2 ore și 41 minute
2017 4 ore și 20 minute
2019: 2 ore și 46 minute
2021: 2 ore și 20 minute
2022: 2 ore și 15 minute
2023: o oră și 57 de minute
În viitor ar trebui să se ajungă la 90 de minute, scrie hotnews.
Tronsonul este în lucrări de modernizare de 11 ani
Din păcate, durata de 11 ani a lucrărilor umbrește acest succes. După licitațiile lansate în 2011 și semnarea primelor contracte în 2012, linia reconstruită a început să fie deschisă circulației pe un fir în 2018-2019 iar porțiunea cea mai întârziată a fost gata abia în 2021.
Timp lung cu trafic derulat pe un singur fir și călători așteptând la "cruci" prin gări desfundate. Câți călători or mai fi rămas față de 2010? Șantierul permanent a redus și numărul de garnituri, așa că s-a ajuns ca internaționalul Dacia să fie singurul tren direct între Blaj și capitala sa de județ, Alba Iulia, semnalează Asociația Pro Infrastrictura pe facebook.