Zboruri întârziate! Turiștii au pierdut 2.500 de ore de vacanță

Ultima actualizare:

    În cele trei luni de vară din 2018, aproape 6,7 milioane de pasageri au așteptat în aeroport zborurile întârziate
În cele trei luni de vară din 2018, aproape 6,7 milioane de pasageri au așteptat în aeroport zborurile întârziate

Un zbor întârziat sau anulat își strică vacanța. Stai cu orele în aeroport, iar așteptarea parcă îți taie elanul. Printr-o astfel de situație au trecut vara trecută aproape 6,7 milioane de pasageri ai companiilor aeriene, iar statistica arată că aceștia au pierdut mii de ore de distracție.

Mai mult de 2.500 de ore de vacanță au pierdut turiștii în perioada verii 2018 din cauza zborurilor întârziate. Experții avertizează că un al doilea haos pe perioada verii va fi înregistrat și în 2019, mai ales acum că elevii au intrat în vacanță

Raportul lansat la finalul lunii iunie de AirHelp, cea mai mare organizație din lume specializată în drepturile pasagerilor aerieni, avertizează cu privire la întârzierile din acest sezon estival.

La nivel internațional, mai bine de 1,2 milioane de zboruri au fost întârziate în 2018, în perioada 15 iunie - 15 septembrie, dintre care aproape 305.000 au fost în Europa.

636.000 de români au avut zboruri întârziate

Din această cauză, 636.000 de pasageri din România s-au confruntat cu zboruri întârziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o întârziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate.

În ceea ce privește zborurile eligibile pentru compensații (întârzieri mai mari de 3 ore) în perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectați.

Același număr este așteptat și pentru vara 2019, mai ales ca luând în calcul primele 3 săptămâni din iunie, peste 1.180 de zboruri din 3.800 care au plecat din țara nostră s-au confruntat cu întârzieri mai mari de 15 minute și anulări.

Germania, în topul întârzierilor

Cel mai prost la capitolul punctualitate în Europa stă Germania, cu 48.000 de ore de zbor întârziate, foarte aproape fiind și Marea Britanie. Deși România înregistrează întârzieri, se află printre cele cu o punctualitate de top, imediat după Finlanda. Pe perioada verii, charterele și-au păstrat punctualitatea, anul trecut doar câteva au avut întîrzieri semnificative în perioada iunie-septembrie.

Familiile care merg în vacanța de vară vor fi probabil cele mai afectate.

Studiul AirHelp pentru perioada 15 iunie – 15 septembrie 2019 estimeaza că peste 592.000 de pasageri se vor confrunta cu întârzieri mai mari de 15 minute și anulări ale zborurilor lor, un număr de peste 5.200 cu probleme.

„Milioane de pasageri ai companiilor aeriene au fost în situația în care să aștepte zborurile întârziate anul trecut și avem în față o a doua vară de haos dacă industria aviatică nu ia măsuri. O mulțime de persoane dintre cele afectate au pierdut ore întregi din vacanța lor, iar acest lucru este inacceptabil. Pasagerii înțeleg că nu întotdeauna se pot evita întârzierile, însă companiile aeriene și aeroporturile își vor pierde din credibilitate dacă nu-și îmbunătățesc situația. Pasagerii merită servicii mai bune și sperăm că informațiile pe care le furnizăm să îmbunătățească situația acestui sezon estival”, spune Marta Koziarz, expert AirHelp.

Drepturile pasagerilor

Pentru a evita o călătorie stresantă, pasagerii sunt sfătuiți să-și cunoască drepturile. Legislația UE, mai exact directiva europeană 261, permite pasagerilor companiilor aeriene să primească compensații de până la 600 euro de persoană în cazul întârzierilor mai mari de 3 ore.

Această directivă se aplică pe toate zborurile din Uniunea Europeană și cele operate de o companie europeană.

”Pentru a vă asigura că cererea este eligibilă, sfătuim pasagerii să păstreze boarding pass-ul și alte documente de călătorie și să întrebe compania aeriană privind motivul întârzierii. Cu cât mai multe informații are pasagerul, cu atât mai ușor îi va fi să obțină compensație. Încurajăm pe toată lumea care a avut un zbor întârziat vara trecută să verifice dacă e eligibil”, spune Marta Koziarz.

Despre AirHelp

AirHelp este liderul mondial în obținerea de compensații, ajutând pasagerii să înțeleagă care sunt drepturile lor și să primească despăgubiri pentru zboruri întârziate, anulate sau suprarezervate.

Din 2013, când a fost fondată, compania a ajutat peste 13 milioane de pasageri. Are reprezentanțe în Europa, Asia și America de Nord, care deservesc 30 de țari, oferind asistență în 16 limbi, și peste 700 de angajați la nivel mondial.

Citește și:

https://www.click.ro/news/national/ti-stricat-vacanta-cum-iti-recuperezi-banii-daca-avionul-intarziat-sau-fost-anulat

https://www.click.ro/news/national/zbor-intarziat-sau-anulat-poti-primi-o-compensatie-de-pana-la-600-eu

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Regina Letizia și Regele Felipe Foto Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
Yoon Suk Yeol. Foto: captură video
Banner Carmen Harra
panouri solare risc hackeri jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net