Zece lucruri pe care trebuie să le știi dacă ai RCA la Asirom

Ultima actualizare:

    Foto: Florin Șuler
Foto: Florin Șuler

Compania de asigurări Asirom înregistrează din ce în ce mai multe reclamații de la clienții săi, posesori de polițe RCA. Asociația Societăților de Service Auto Independente (ASSAI) atrage atenția că Asirom se îndreaptă spre dezastru dacă va continua să întârzie plata daunelor. Iată zece motive pentru care ar trebui să te temi dacă ai RCA sau orice asigurare la această companie.

“Toți coloșii cu picioare de lut din piața RCA au avut aceeași soartă în ultimii doi ani. Cu toții au acumulat o cotă de piață ridicată pe segmentul de risc ridicat, cum este produsul RCA, au deținut un portofoliu format preponderant din acest produs obligatoriu, au vândut un RCA mai ieftin, au întâmpinat grave probleme atunci când a fost vorba de plata daunelor, au avut un număr ridicat de reclamații și care, în final, s-au prăbușit în brațele Fondului de Garantare a Asiguraților”, spune Cristian Muntean, președinte ASSAI.

Reprezentanții service-urilor auto spun că Autoritatea de Supraveghere Financiară cunoaște problemele pe care le au păgubiții RCA de la Asirom, însă instituția pare impasibilă la ele. Iată care sunt cele zece lucruri pe care trebuie să le știi dacă ai asigurare de răspundere civilă la Asirom, în opinia reprezentanților ASSAI.

1.Despăgubirea se efectuează, de regulă, în afara termenului legal.2.Despăgubirea se efectuează, de regulă, doar parțial, atât cât consideră Asirom.3.Pagubiții RCA sunt programați la constatarea daunelor, în multe situații în afara termenului legal.4.Asigurătorul nu răspunde în termenul legal la solicitarea de comunicare a valorii maxime de despagubire solicitată de păgubit.5.Valoarea maximă de despăgubire comunicată păgubitului RCA este, de regulă, subevaluată semnificativ. Păgubitul RCA primește o despăgubire mai mică cu 30 – 50% decât cea care i se cuvine.6.Sunt introduse abuziv în cercetări, sub pretextul unor suspiciuni de fraudă, foarte multe dosare de daună, cercetări ce durează 90 de zile. Pentru peste 90% din dosarele de daună introduse în cercetări nu se confirmă suspiciunile de fraudă. Această procedură constituie în realitate un fals pretext al asigurătorului de a amâna plata despăgubirii în mod legal, dar abuziv, încă 90 de zile. 7.Asigurătorul, pentru a evita contactul direct dintre păgubit și inspectorul de daune, comunică în nota de constatare, în locul datelor de contact ale inspectorului de daune, doar o adresă precum daune@asirom.ro sau numere de call-center. Practic, în calitate de păgubit RCA, nu știi cine se ocupă de dosarul tău de daune, iar pentru a obține informații prin call-center, trebuie să te înarmezi cu foarte multă răbdare. La adresa de e-mail se răspunde foarte rar, după câteva săptămâni sau niciodată.8.Constatarea daunelor se realizează superficial și incomplet de către inspectorii de daună. Notele de constatare conțin soluții tehnice imposibil de pus în practică, pe principiul “cârpelii” și nu al aducerii bunului la starea tehnică și estetică de dinaintea producerii evenimentului asigurat. De foarte multe ori, păgubitul RCA este pus în situația de a achita el 50% din valoarea unor piese sau lucrări neacceptate în mod abuziv și ilegal de către asigurător.9.Asigurătorul condiționează în mod ilegal plata despăgubirii de efectuarea inspecției post reparație. Nu există nici un fel de prevedere legislativă care să oblige păgubitul RCA să se deplaseze pe timpul și banii lui la sediul firmei de asigurări pentru ca asigurătorul sa efectueze poze cu mașina reparată. Nu există nici un fel de prevedere legislativă cu privire la excluderea la plata despăgubirii, în condițiile în care păgubitul RCA nu se deplasează la solicitarea inspectorului de daune, la data și ora stabilite de acesta. Dacă fotografiile cu mașina reparată sunt transmise, totuși, către Asirom de un service nepartener al Asirom, acestea nu sunt luate în calcul de inspectorii de daună.10.Inspectorii de daună mint în multe cazuri pagubiții RCA, comunicându-le faptul că nu-și vor primi despăgubirea dacă îndrăznesc să-și repare mașinile în afara service-urilor agreate de Asirom. Păgubitului RCA îi este astfel furat dreptul de a-și repara autovehiculul în cadrul unității reparatoare alese de acesta.

Click! a solicitat în scris un punct de vedere al reprezentanților Asirom. În momentul în care acesta va ajunge la noi îl vom publica.

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
image png
venice 2855264 1280 jpg
cozi ceausescu jpg
orasul 5 min danemarca  jpg
Produse Lidl pe raft - magazin FOTO Shutterstock
Parlamentul European si Iohannis   sala goala FOTO Radu Eremia jpg
oala presiune jpeg
mircea diaconu jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net