Păcănelele şi bingo ne scot din foame
Ţara se transformă încet, dar sigur, într-un imens cazinou, căci, la tot pasul vechile magazine se desfiinţează şi, în locul lor, apar locaţii pentru cei ce aşteaptă să le pice "pară mălăiaţă în gura lui nătăfleaţă".
"Cei mai mulţi clienţi vin în timpul săptămânii, în special dimineaţa. Sunt oameni care au venituri mici şi care, în general, se feresc de ochii lumii. Probabil familia nu ştie că „sparg" şi câte 300 de lei într-o zi la poker şi pierd toţii banii de cele mai multe ori", ne-a spus Alina Stoian, crupier la o sală de jocuri din Bacău.
Şi-n Bucureşti e aceeaşi situaţie. Dacă mergi pe Metalurgiei ai senzaţia că eşti în micul Las Vegas. Pe o distanţă de numai 100 de metri au răsărit, în ultima vreme, patru cazinouri. Un magazin de mobilă, un supermarket, un atelier de tâmplărie PVC şi o farmacie au fost desfiinţate, în locul lor ivindu-se vitrinele colorate.
Lângă Marriott, între farmacie, librărie şi CEC, sunt două cazinouri cu program non-stop. La 10 dimineaţa clienţii deja joacă de zor.
Patru clienţi la cazinoul făcut în locul unui pet-shop, şi vreo opt dincolo. Toţi bărbaţi, toţi tineri şi în putere. "Sunt cam 40-50 de clienţi pe zi şi vin aici ca să scape de sărăcie jucând la păcănele", ne mărturiseşte o angajată.
«Românii vor să câştige repede ce nu pot avea prin muncă»
Psihologul Cristian Andrei ne-a explicat că, în perioada de criză, tot mai mulţi bărbaţi apelează la jocurile de noroc, în speranţa că vor câştiga bani deodată.
„Există un fenomen la nivelul ţării, în sensul că mulţi români încearcă să câştige repede ce nu pot câştiga prin muncă. Fenomenul se extinde tot mai mult şi ajunge la vârste tot mai mici (16 - 18 ani). Mai întâi, tinerii încep cu jocurile mecanice, după care ajung la cazinou, unde preferă «ruleta», care e «heroina» jocurilor de noroc", ne-a mai spus psihologul.
Totodată, medicul precizează că patima jocului de noroc este şi o boală care se numeşte „jocul de noroc patologic". „Din cei 60 de pacienţi pe care îi am în terapie, cel puţin doi suferă de această boală, care îşi are rădăcinile în copilărie, când îşi vedeau taţii jucând poker", a încheiat specialistul.
Ne-am întors la concursurile tip bingo
În plină criză financiară, telespectatorii sunt din ce în ce mai atraşi de emisiunile-concurs, ale căror premii consistente le pot rotunji serios veniturile, cu sume considerabile.
În ciuda ţepelor de acum câţiva ani, precum show-ul „Eurotombola", difuzat la Prima TV, în 2004, iată că publicul şi-a recăpătat încrederea în aceaste emisiuni, iar audienţele vorbesc de la sine. Lider incontestabil duminică seara, încă de la debut, de acum cinci săptămâni, este show-ul „Super Bingo metropolis" (Antena 1), ultima ediţie având o audienţă de 9,6%.
Emisiunea a fost vizionată de 1.200.000 de telespectatori şi, dintre aceştia, 5.837 de persoane s-au numărat printre câştigători. Cu Antena 1 se „bate" în audienţă şi OTV, dar emisiunea-concurs „100% adevărat", prezentată de Pepe şi Ramona Bădescu, nu a dat publicităţii niciodată cifrele de audienţă.