Povestea celei mai mari catastrofe navale din istorie. Pe 15 aprilie se scufunda Titanicul

Ultima actualizare:

    Titanicul este cel mai cunoscut vapor din istorie
Titanicul este cel mai cunoscut vapor din istorie

Trebuia să fie o călătorie de vis dar totul s-a transformat într-un coșmar. RMS Titanic era cel mai mare pachebot din lume în momentul plecării sale în călătoria inaugurală, din Southampton, Anglia, pe 10 aprilie 1912. În dimineții zilei de 15 aprilie, nava s-a scufundat în Oceanul Atlantic, iar în urma naufragiului au murit 1.514 dintre cei 2.228 pasageri de la bord.

Acesta a fost unul din cele mai mari dezastre maritime pe timp de pace din istoria lumii. Ancheta care a urmat naufragiului a relevat faptul că echipajul a avut la dispoziție doar 37 de secunde pentru a schimba cursul Titanicului, astfel încât să nu lovească un aisberg care apăruse în cale, dar a fost prea târziu. Numărul mare de victime a fost cauzat, în mare parte, de faptul că nava avea bărci de salvare doar pentru 1178 de persoane.

Caracteristicile Titanicului

Titanicul măsura 269,1 m lungime, avea o lăţime de 28 de metri, o greutate de 46.328 de tone şi o înălţime de la linia de plutire până la puntea principală de 18 m. Au fost montate 29 de cazane alimentate de 159 de arzătoare cu cărbune care îi puteau oferi o viteză maximă de 23 de noduri (43 km/h) şi o putere maximă de 59.000 CP. Numai trei din cele patru coşuri înalte de 19 metri erau funcţionale; al patrulea, folosit numai pentru ventilaţie, a fost adăugat pentru a face nava mai impresionantă. Nava putea transporta un număr maxim de 3.547 de persoane, pasageri plus echipaj. Pentru pasageri existau cabine împărțite în trei clase. Pasagerii de la clasa întâi aveau la dispoziţie potrivit presei timpului un bazin de înot, o sală de sport, băi turceşti, baie electrică şi o cafenea cu verandă. Camerele de zi de la clasa întâi erau placate cu lemn scump, mobilă şi alte decoraţiuni. De asemenea, exista o cafenea cu o verandă luminată natural şi prevăzută cu gratii. Existau biblioteci şi frizerii atât la clasa întâi cât şi la clasa a doua. Camerele de la clasa a treia erau placate cu lambriuri din lemn de pin şi mobilă solidă din lemn de tec. Nava mai era prevazută cu trei lifturi electrice la clasa întâi şi două la clasa a doua. De asemenea, mai era prevazută cu un subsistem electric cu generatoare propulsate cu abur şi două radiouri Marconi, folosite pentru a transmite mesajele pasagerilor. Cel mai scump bilet pentru o singură călătorie trans-atlantică la clasa întâi costa 875 de lire sterline sau 4.375 de dolari.

Cum a naufragiat Titanicul

La data de 10 aprilie 1912, transatlanticul Titanic a plecat de la Southampton, Anglia, spre New York, în voiajul său de inaugurare. Căpitanul a ordonat viteză maximă, 23 Nd (43 Km/h), apoi, după ce a primit avertizări de iceberg, a mărit-o la 46 Km/h. Pe data de 14 aprilie, gigantica navă s-a lovit de un iceberg, provocând o tăietură în carenă pe o lungime de 90 m din cei 300 m ai navei (cinci compartimente). După 2 ore şi 40 minute, pe 15 aprilie 1912, Titanicul, s-a scufundat rupându-se în 2 părţi. În cele 20 de bărci de salvare au intrat 710 de oameni. Restul de 1514 au murit în apa îngheţată a Atlanticului. La ora 2:20, 15 aprilie 1912 Titanicul a dispărut complet în ocean. Cele două bucăţi ale sale se află la o adâncime de 4 km pe fundul mării şi se află la o distanţă de aproape 2 km una faţă de alta.

Citiți și

S-a descoperit adevăratul motiv al scufundării Titanicului! N-a fost aisbergul

Cele mai tari poze cu vasul Titanic, înainte de a se scufunda

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
image
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard Gere și Julia Roberts în Pretty Woman, Profimedia (1) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
oameni fericiti jpg
Orhidee roz jpg
demolare gara velenta oradea 01112024 1 jpeg
Nichita Stanescu jpg
Banner Târg Crăciun
Calatorie jpg
Adina Matei comisar licitatie Artmark record Grigorescu jpg
bani multi pensie jpg
image
actualitate.net
image
actualitate.net