Atenţie! Faci cancer dacă stai o oră pe zi în faţa televizorului

simeon stalpnicul png

Cu cât stăm mai puţin aşezaţi în fund, cu atât suntem mai sănătoşi! Aceasta e concluzia conferinţei Asociaţiei Americane pentru Dezvoltare Ştiinţifică, din Austin, Texas, organizate luna aceasta. Dezbaterile au pornit de la studii realizate din 2008 şi până în prezent.

Sedentarismul, specificul activităţii profesionale şi viciile specifice epocii moderne sunt principalele cauze ale cancerului. Specialistul epidermolog Charles E. Matthews, din cadrul Institutului Naţional al Cancerului, a explicat efectele celor 60 de minute petrecute în faţa televizorului asupra sănătăţii. Iniţial, conform unor studii din 2008, şezutul pe canapea, în faţa televizorului, era responsabil pentru cancerul la sân şi cel de colon. Studii aprofundate au arătat însă că acest obicei poate produce alte încă şapte tipuri diferite de cancer: la plămâni, la ganglionii limfatici, osos, la inimă, la ficat, la pancreas şi la gât. Profesorul Matthews a declarat: “Imaginaţi-vă că televizorul e cel mai mare duşman al vostru. Vă hipnotizează şi vă ţine legaţi într-un loc în timp ce organismul are nevoie să ardă caloriile pe care le-a acumulat. Comportamentul de tip sedentar e principalul vinovat pentru nouă tipuri de cancer şi pentru apariţia bolilor cardiace, diabetului de tip 2, problemelor de tensiune, afecţiuni neurocerebrale, boli respiratorii şi duce chiar şi la leşinuri”. Sunt suficiente cinci săptămâni de „regim sedentar” pentru a ne da peste cap bioritmul şi pentru a dezechilibra funcţiile biologice ale organismului. Ca să compensăm trebuie să avem un program de activitate fizică, cum ar fi „treburile gospodăreşti”. „De ce să nu ardeţi calorii în timp ce faceţi curăţenie în casă? Un studiu realizat în 2008 pe 80 de voluntari a arătat că în decurs de o săptămână cei care se uitau la televizor în timp ce ştergeau praful, dădeau cu aspiratorul sau călcau rufe şi-au redus nivelul colesterolului, au avut un tonus muscular mai ridicat, au scăpat de insomnie şi au redus riscul apariţiei cancerului cu până la 20%”, a mai adăugat specialistul.

Fă 5 ore de sport pe săptămână!

Pentru a ne reveni la o linie de plutire cu sănătatea, sunt necesare cinci ore de activitate fizică moderată pe săptămână şi 2,5 ore de activitate fizică intensă.

FotoJet (6) jpg
FotoJet (2) jpg
cub dana nălbaru png
FotoJet (7) jpg
oana roman marius elisei
Prima ninsoare din iarna 2022-2023 în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
FotoJet (1) jpg
cub cub cătălin scărlătescu png
image
image
image
image
image
image
fumat , alcool, jpg
FotoJet (6) jpg
salariu copy jpeg
cluj napoca 2126987 1920 jpg
Prima ninsoare din iarna 2022-2023 în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
animal 1867472 1920 jpg