Ce poți face pentru a ține stresul la distanță
Stresul, acest rău al societății moderne, nu este o totuși o fatalitate. Există diverse modalități prin care îl putem preveni sau gestiona, astfel încât să nu ne acapareze sau să ne îmbolnăvească.
În perioadele în care simțim că suntem epuizați, este important să ne asigurăm că dormim suficient, 7-8 ore pe noapte, și că ne hrănim corespunzător, cât mai variat. Mulți găsesc în alcool sau în alte vicii o cale de „scăpare“; acestea nu rezolvă problema, ci îndepărtează temporar de ea, ba mai mult, creează dependență.
Gândește pozitiv
Modul în care gândim și atitudinea pe care o avem vizavi de o situație sunt elemente determinante în ceea ce privește gestionarea stresului. Se întâmplă să subestimăm resursele pe care le avem pentru a face față problemelor, să credem că, indiferent de ceea ce facem, nu vom reuși. A gândi negativ înseamnă să punem la îndoială capacitățile pe care le avem, să vedem obstacolele ca insurmontabile. Conștientizează gândurile negative, înarmează-te cu determinare și răbdare și folosește gândirea rațională pentru a le înlocui cu atitudinea pozitivă.
Respiră corect
În momentele tensionante, avem tendința de a respira mai repede. De aceea, este bine să ne controlăm modul în care respirăm. Ca să înțelegi, privește cum doarme un bebeluș: burtica i se umflă, apoi se destinde. Acesta este respirația naturală, pe care toți am practicat-o, dar pe care am uitat-o. Respirația abdominală ne ajută să ne relaxăm și să alungăm gândurile care ne macină. Inspiră profund, umflă abdomenul și numără până la 5. Expiră pe gură și imaginează-ți că trebuie să evacuezi aerul din plămâni într-un interval de 6 secunde. Repetă, inspirând timp de 6 secunde, apoi expiră în timp ce numeri până la 7.
Organizează-ți timpul
Se poate întâmpla să dai vina pe timp atunci când ai multe de rezolvat într-un interval scurt, cum e cazul pregătirilor de sărbători sau când ai o perioadă mai aglomerată la serviciu, de pildă. Însă nu timpul este problema, ci modul de a organizare a treburilor. Ce poți face? Stabilește o listă a priorităților, ABC. În dreptul literei A notează cele mai importante (de făcut imediat), cu B pe cele de făcut cât mai repede posibil și cu C pe cele care mai pot aștepta. Împarte ziua în mai multe părți (3 sau 4), alocând fiecăreia diverse activități. Nu uita să faci și scurte pauze, mai ales că atenția scade după 45 de minute de muncă.
Află pe clicksanatate.ro mai multe moduri de a scăpa de stres!