Cele mai bune alimente pentru creier

image
O diet─â echilibrat─â ne poate feri de multe boli

O diet─â echilibrat─â ne poate feri de multe boli. Precum inima, pl─âm├ónii sau mu┼čchii, ┼či creierul are nevoie de anumite substan┼úe nutritive pentru a-┼či p─âstra buna func┼úionare.

Afl─â din num─ârul de iunie al revistei ÔÇ×Click! S─ân─âtateÔÇŁ ce alimente sunt hran─â pentru creier!

Alege cerealele integrale

Creierul nu poate func┼úiona f─âr─â energie. Pentru a te putea concentra pe parcursul zilei, este necesar s─â-┼úi stabilizezi nivelul de glucoz─â (zah─âr) din s├ónge. P├óinea alb─â ┼či dulciurile au un con┼úinut ridicat de glucoz─â, care-┼úi ofer─â un impuls de energie pe moment, pentru ca doar ├«n c├óteva minute s─â te sim┼úi brusc f─âr─â vlag─â. Cerealele integrale, cum sunt fulgii de ov─âz, p├óinea intermediar─â sau pastele integrale elibereaz─â glucoza treptat ├«n s├ónge ┼či astfel vei avea energie peste zi.

Beneficiile┬ápe┼čtelui gras

Acizi gra┼či esen┼úiali nu pot fi sintetiza┼úi de organism, ci trebuie procura┼úi din alimenta┼úie. Un rol important au acizii gra┼či Omega-3, care sunt implica┼úi ├«n men┼úinerea func┼úiei cognitive. Aproape 40% din acizii gra┼či din celulele creierului sunt forma┼úi din acid eicosapentaenoic (EPA) ┼či acid docosahexaenoic (DHA), dou─â substan┼úe care stimuleaz─â procesele cerebrale. Acestea se g─âsesc din bel┼čug ├«n uleiul de pe┼čte oceanic (somon, ton) precum ┼či ├«n alte alimente, cum ar fi ulei de nuci sau boabele de soia. Nivelul sc─âzut de DHA poate indica un risc crescut de apari┼úie al maladiei Alzheimer ┼či provoac─â pierderi de memorie.

Pune accent pe legumele verzi

Broccolii, varza, spanacul ┼či ardeii verzi se num─âr─â printre alimentele cu un con┼úinut ridicat de antioxidan┼úi, precum vitamina C ┼či carotenoide, care au rolul de a proteja celulele creierului. Antioxidan┼úii ├«mpiedic─â ac┼úiunea nociv─â a radicalilor liberi, iar creierul este cel mai vulnerabil, deoarece folose┼čte mult─â energie pentru a sus┼úine toate func┼úiile organismului. De┼či c├ónt─âre┼čte doar 3% din greutatea corpului, are nevoie de 17% din energia eliberat─â zilnic. A┼čadar, include zilnic legume verzi ├«n diet─â.

Ciocolata neagră, un deliciu sănătos

Ori de c├óte ori pofte┼čti la ceva dulce, alege 2-3 p─âtr─â┼úele de ciocolat─â neagr─â, cu cel pu┼úin 70% cacao. Con┼úine flavonoide care te ajut─â s─â te concentrezi mai u┼čor. Alte alimente bogate ├«n flavonoide sunt merele, strugurii ro┼čii ┼či roz, vinul ro┼ču, ceapa ┼či ceaiul.

Ouăle, hrană pentru memorie

Pentru buna func┼úionare a celulelor creierului este nevoie de acetilcolin─â, un neurotransmi┼ú─âtor care stimuleaz─â neuronii ┼či ajut─â la re┼úinerea informa┼úiilor. Ou─âle au ├«n componen┼úa lor colin─â, cunoscut─â ┼či sub denumirea de vitamina B7, care contribuie la formarea de acetilcolinei.

Johnny Depp FOTO EPA-EFE
292012189 604643087687535 7824427819398321270 n jpg
surorile gabor webp
foto2 viviana si fetele jpg
FotoJet jpg
raluca aprodu emilian oprea uniter jpg
livia graur jpeg
livia graur familie jpg
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
FotoJet jpg
seceta pamant crapat jpeg
raluca aprodu emilian oprea uniter jpg
FotoJet (1) jpg
canicula bucuresti 1 jpeg
probleme de sanatate batrani jpeg