Cele mai bune surse alimentare de magneziu

11 decembrie 2018
image

Magneziul e unul dintre mineralele esen┼úiale func┼úion─ârii corespunz─âtoare a organismului uman. Deficien┼úa acestuia duce la apari┼úia spasmelor musculare, a bolilor cardiovasculare, a diabetului, a hipertensiunii arteriale ┼či chiar a infarctului cerebral. Iat─â din ce alimente po┼úi prelua magneziu!

  • Legumele cu frunze verzi ocup─â locul frunta┼č ├«n lista alimentelor bogate ├«n magneziu. Consum─â c├ót mai des spanac, varz─â Kale, varz─â verde etc. Doar 100 g de spanac crud furnizeaz─â p├ón─â la 79 mg de magneziu, ceea ce reprezint─â circa 20% din doza zilnic─â recomandat─â.
  • Nucile ┼či semin┼úele sunt, de asemenea, foarte importante c├ónd vine vorba despre magneziu. Consum─â semin┼úe de dovleac, migdale, semin┼úe de floarea-soarelui, nuci caju, semin┼úe de in sau nuci pecan.
  • Pe┼čtele gras (macroul, somonul, halibutul ┼či tonul) nu sunt doar surse excelente de vitamina D ┼či acizi gra┼či omega-3, ci ┼či de minerale, ├«n special de magneziu. Medicii nutri┼úioni┼čti recomand─â ca pe┼čtele gras s─â fie inclus ├«n diet─â cel pu┼úin o dat─â pe s─âpt─âm├ón─â.
  • Boabele de soia sunt ┼či ele bogate ├«n magneziu. Circa 65 g de boabe de soia pr─âjite con┼úin aproape jum─âtate din necesarul zilnic al acestui mineral esen┼úial. Alte legume bogate ├«n magneziu sunt fasolea, maz─ârea ┼či lintea.
  • Fructele de avocado sunt bogate ├«n multivitamine ┼či compu┼či chimici care protejeaz─â ├«mpotriva ├«mboln─âvirilor. Dac─â adaugi o singur─â felie de avocado ├«ntr-un sendvi┼č consumat la pr├ónz, vei acoperi circa 15% din doza zilnic─â recomandat─â de magneziu. 
  • Bananele nu sunt cunoscute doar ca surs─â principal─â de potasiu. O banan─â medie con┼úine aproximativ 32 mg de magneziu, furniz├ónd ├«n acela┼či timp fibre ┼či vitamina C. Alte fructe care con┼úin cantit─â┼úi diverse de magneziu sunt afinele, c─âp┼čunele, smochinele ┼či grapefruitul.
  • Ciocolata neagr─â este unul dintre cele mai s─ân─âtoase deserturi, dar ┼či o surs─â important─â de magneziu. O por┼úie (1-2 p─âtr─â┼úele) asigur─â 24% din doza zilnic─â recomandat─â de magneziu, al─âturi de o cantitate mare de antioxidan┼úi cu rol ├«n reducerea presiunii arteriale crescute, ├«mbun─ât─â┼úirea circula┼úiei sanguine ┼či men┼úinerea st─ârii bune de dispozi┼úie. 
  • Lactatele degresate, precum iaurtul, sunt o surs─â excelent─â de magneziu. Un iaurt degresat (100 grame) asigur─â circa 19 mg de magneziu. Alte lactate recomandate: br├ónz─â de capr─â, mozzarella etc.
  • Fructele uscate sunt apreciate pentru con┼úinutul lor important de fibre, ├«ns─â sunt ┼či  o gustare s─ân─âtoas─â ┼či bogat─â ├«n magneziu (con┼úin 68 mg la fiecare 100 g consumate).
  • Ierburile aromatice uscate, precum coriandrul, m─ârarul, salvia sau busuiocul, completeaz─â ┼či ele aportul zilnic de magneziu (cu 70 mg pentru 10 g consumate), conform www.sfatulmedicului.ro.
cub miron cosma png
madalina ghenea cannes6 jpg
FotoJet (2) jpg
FotoJet (4) jpg
mirabela dauer te cunosc de undeva zarug jazzy jo3 png
printul george si printesa charlotte au inceput scoala nu au titluri regale ci apelative simptice cum 2 size24 jpg
4 laura cosoi jpg jpeg
18 JPG
image
adevarul.ro
image
adevarul.ro
image
image
image
image
printul george si printesa charlotte au inceput scoala nu au titluri regale ci apelative simptice cum 2 size24 jpg
cub miron cosma png
Mircea Geoan─â: ÔÇ×75% din tot ceea ce ├«nseamn─â total de for┼úe militare ruse┼čti sunt blocate ├«n Ucraina cu rezultate mediocre din punct de vedere militarÔÇŁ jpeg
000 jpg
FotoJet (5) jpg
regina elisabeta harry meghan jpeg