Cum să nu te îngraşi când renunţi la fumat

Îţi este atât de teamă că vei lua în greutate dacă te laşi de fumat, încât faci din asta un motiv pentru a amâna această decizie? Citeşte în revista „Click! pentru femei“ cum poţi să renunţi la acest viciu fără urmări nedorite asupra siluetei!

Nu toţi cei care scapă de acest viciu se îngraşă. Fumatul accelerează metabolismul şi stimulează organismul să ardă mai multe calorii, dar trebuie luate în calcul efectele negative ale acestui obicei asupra sănătăţii. În lipsa nicotinei, rata metabolică scade puţin, ceea ce duce la o creştere în greutate cu 2 până la 5 kg în primul an de renunţare la fumat. Ceea ce se depune se datorează adaptării la viaţa fără tutun.

Atenţie la gustările nesănătoase!

Când te hotărăşti să nu te mai atingi de ţigară, ajungi să pofteşti nu doar nicotină, ci şi gustul alimentelor îl simţi mai intens. Tinzi să înlocuieşti fumatul cu mâncatul în exces. Te atrag îndeosebi alimentele care te pot îngrăşa: dulciuri, produse de patiserie. Alege alte feluri de gustări şi ţine la îndemână un fruct feliat, morcovi, ridichi sau castraveţi tăiaţi în formă de beţişoare, 2-3 mâini de fructe uscate sau seminţe fără sare. Cum nu numai calitatea alimentelor, ci şi cantitatea lor contează în controlul greutăţii, rezumă-te la 2-3 gustări pe zi. 

Amână dietele fulger

După ce ai renunţat la fumat, e posibil să te tenteze să urmezi o dietă ca să slăbeşti sau ca să eviţi îngrăşarea. Ar fi un stres în plus pentru tine, deci lasă pe altă dată momentul începerii curei, mai ales dacă este vorba de una drastică. Ai nevoie, în schimb, de cât mai multe alimente în stare proaspătă, de timp să mesteci pe îndelete mâncarea şi de porţii mai mici. Fructele care-ţi aduc un plus de vitamina C, ca portocalele, kiwi, fructele de pădure, te susţin în perioada dificilă de acomodare pe care o traversezi, pentru că regenerează pielea şi au efect antiîmbătrânire.

Nu uita de mişcare

Din cauză că nu mai poţi arde caloriile atât de rapid ca înainte de a renunţa la fumat, e nevoie să faci mai multă mişcare. Ia-o pe scări, mergi pe jos sau cu bicicleta, în loc să aştepţi liftul ori un mijloc de transport. Rezervă puţin timp dimineaţa pentru 15 minute de gimnastică sau măcar la sfârşit de săptămână ieşi la alergat 30 de minute. Activităţile de intensitate moderată te ţin departe de pofte, topesc grăsimile şi stopează acumularea altora.

bianca dragusanu niculae badalau gabi badalau jpeg
anisia gafton jpg
Florin Piersic Jr  la 40 de intrebari cu Denise Rifai (1) Foto Kanal D JPG
culita sterp daniela iliescu jpg
cub anamaria prodan reghecampf png
cub brigitte pastramă png
george burcea in rolul lui lurch jpg
Potrivit declaraţiei de  avere, Niculae Bădălău  are aur şi diamante evaluate  la 25 de mii de euro jpeg
niculae badalau foto marian iliescu
Gabriela Firea FOTO gov.ro
image
image
image
image
Supermarket FOTO Shutterstock jpg
Mersul trenurilor Brasov Bucuresti jpg
Potrivit declaraţiei de  avere, Niculae Bădălău  are aur şi diamante evaluate  la 25 de mii de euro jpeg
Insula Ischia a fost lovită de ploi torențiale care au făcut prăpăd jpg
Jim Parums si fiica jpg
Suporteri Qatar la Cupa Mondială de fotbal 2022 FOTO Profimedia jpg