Trei obiceiuri care îți dau peste cap ceasul biologic! Greșeala pe care sigur o faci și tu

Experții au avertizat că unele obiceiuri comune de zi cu zi, de care cei mai mulți dintre noi suntem vinovați, ar putea să ne perturbe ceasul biologic și să dăuneze sănătății. Se crede că perturbarea ceasului biologic contribuie la multe boli cronice, de la diabet până la demență.

image

1. Nu petreceți suficient timp în aer liber

Plimbarea în aer liber este legată de reducerea stresului și de o sănătate mintală mai bună, de aceea este recomandat să ieșiți cel puțin două ore în fiecare zi.

Lumina zilei este crucială pentru ceasul corporal și nu poate fi înlocuită cu luminile de interior. 

Într-o cameră tipică bine iluminată, intensitatea poate fi de 500 de lux (o măsură a intensității luminii). Dar în aer liber într-o zi însorită la amiază, fără nori, poate fi de peste 100.000 de lux - de peste 200 de ori mai intens." spun specialiștii.

Acest lucru vă afectează creierul și ceasul corporal și, în parte, este important să petreceți timp în aer liber în timpul zilei pentru a vă menține sănătatea.

Există modalități de a vă expune la lumină în timpul zilei, cum ar fi să luați micul dejun în grădină sau să faceți o plimbare de 15 minute la prânz. Toate aceste modificări sunt importante.

2. Iluminați casa greșit

Potrivit experților, luminile de pe tavan sunt cel mai mare dușman al tău și ar trebui reduse sau stinse cu două până la trei ore înainte de culcare.

Prea multă expunere seara la iluminarea puternică de deasupra capului poate întârzia somnul și poate reduce calitatea acestuia. Contează și culoarea luminii. Lumina care este bogată în lungimi de undă scurte – din care lumina albastră este exemplul perfect – este de departe cea mai nocivă lumină și afectează ceasul biologic”, spun experții. 

Ecranele, cum ar fi telefoanele noastre mobile, și iluminatul de deasupra capului emană acest tip de lumină. Acest lucru este util atunci când vă aflați într-un birou și încercați să rămâneți concentrat, dar nu atunci când vă relaxați.

În schimb, concentrați-vă pe umplerea locuinței cu iluminare ambientală caldă, „romantică” seara și cel mai bine este să folosiți lumini care sunt la nivelul ochilor sau mai jos, decât cele deasupra capului.

4. Sedentarismul

Exercițiul este al treilea factor esențial pentru ceasul biologic.

„Exercițiile regulate pot ajuta la menținerea funcționării sănătoase a ceasului biologic”, a spus dr. Potter.

Dar el a avertizat că „antrenamentele practicate la o intensitatea ridicată prea aproape de ora somnului pot genera un somn agitat"

În schimb, încercați să faceți exerciții fizice în jurul orei 5-6 seara. 

Dacă ești o pasăre de noapte care dorește să devină o „persoană matinală”, mergi mai devreme la sală. Exercițiile matinale contribuie la reglarea ceasului biologic

FotoJet jpg
Reghe, botez Liam jpg
 Foto   Facebook Ile du Levant  (4) jpg
Anamaria Prodan jpg
ferentz iohannis  jpg
simley si marius jpeg
cub cub anamaria prodan laurențiu reghecampf png
Cea mai importantă persoană din viața mea mp4 thumbnail png
Lizz Truss FOTO Getty Images jpg
incendiu S5 foto ISU B If jpg
image
image
image
image
Foto   FacebookTelegondola si Partia Olimpica Borsa (10) jpg
calendar ortodox 2021 26 septembrie sf neagoie basarab png
 Foto   Facebook Ile du Levant  (4) jpg
foto1 jpeg
1231 jpg
palatul patriarhiei foto basilica (5) jpg