Câţi bani cheltuiesc românii pe cumpărături online

Ultima actualizare:

    Românii vor cheltui mai mulţi bani pentru cumpărături onlineFoto Shutterstock
Românii vor cheltui mai mulţi bani pentru cumpărături onlineFoto Shutterstock

Românii cheltuiesc în medie 470 lei pentru cumpărături online, iar creşterea sumelor este estimată undeva în jurul valorii de 40%.

Circa 40% dintre consumatori estimează o creştere a cheltuielilor pe cumpărături online, unde coşul mediu este de 470 lei, iar electronicele vor domina în continuare vânzările, însă unele categorii preferate până acum, precum hainele, computerele, filmele şi muzica, vor scădea în popularitate.

"40% dintre consumatorii actuali anticipează o creştere a cheltuielilor lor şi doar 1 din 5 utilizatori indică o scădere a cheltuielilor lor online în anul care vine", se arată un studiu realizat de compania poloneză de consultanţă şi cercetare online Gemius, citat de mediafax.ro.

Din punct de vedere al banilor cheltuiţi online, coşul mediu de cumpărături are valoarea de 470 de lei, în timp ce cheltuielile anuale ale unui utilizator se ridică la 2.260 de lei. Cei mai mulţi bani sunt alocaţi pentru călătorii - 1.230 lei, urmate de electronice - 990 lei, smartphone&gadgets - 810 lei, haine - 280 lei şi cosmetice - 230 lei.

"În timp ce interesul pentru haine şi accesorii va înregistra o scădere în rândul utilizatorilor de internet cu experienţă în cumpărături online, pentru cei care nu au achizitionat încă produse online, acestea se situeaza în topul preferintelor, urmate de produsele electronice. Se poate spune astfel ca hainele şi electronicele sunt «poarta de intrare» în achiziţiile online", se arată în raport.

Întrebaţi care sunt categoriile de produse cel mai des cumpărate online, participanţii la studiu au indicat hainele şi accesoriile (58%) electrocasnicele (47%), cărţile, filmele şi muzica (44%), gadget-urile - smartphone-uri şi tablete (42%). Potrivit sursei citate, în viitor, popularitatea hainelor şi accesoriilor va scădea cu 18 puncte procentuale, computerele şi hardware cu 11 puncte, iar filmele, muzica şi cărţile cu 7 puncte.

Cele mai puţine achiziţii online sunt înregistrate de produse cum ar fi mâncarea (11%), jocurile video (10%) şi obiectele pentru colecţionari (5%).

Parteneri

image
www.fanatik.ro
image
observatornews.ro
image
iamsport.ro
image
www.antena3.ro
image
as.ro
image
playtech.ro
image
www.fanatik.ro
image
www.cancan.ro
image
www.playsport.ro
sportpesurse.ro
image
www.bugetul.ro
Richard și Alejandra Gere, GettyImages (2) jpg
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
okmagazine.ro
image
historia.ro
image
historia.ro
gaini jpg
esplanada rapa galbena jpg
cumparaturi supermarket alimente  shopping (2) jpeg
Ziua a doua a congresului PPE la Romexpo, în București. FOTO Inquam Photos / Octav Ganea
branza branzeturi istock jpg
simion lasconi podcast micutzu jpg
diabet jpg
liviu dragnea 8 JPG
image
actualitate.net
image
actualitate.net