De ce cresc prețurile înainte de Black Friday? Este bulversant!
Black Friday 2014 debutează în România pe 21 noiembrie. Totuși, clienții acuză anual că magazinele măresc prețurile și apoi spun că fac reducere. Iată de ce le măresc și au voie.
Black Friday 2014 va aduce, cu siguranță, câteva măriri „subite“ de prețuri. Deși sunt imorale, sunt legale și magazinele știu asta. Cele mari au ajuns să se ferească de astfel de practici din cauza buzz-ului care se naște pe rețelele sociale.
Cele mici sau încă „neprinse“ încă practică astfel de strategii. De ce se măresc prețurile înainte de Black Friday? În primul rând, pentru că se poate. Pe cât de cinic sună, realitatea e că magazinul decide ce prețuri practică, ce reduceri face, când ridică prețul și când taie drastic din el.
Mecanismul la care apelează unele magazine pentru a mări prețul înainte de Black Friday se bazează pe prețul inițial și cel la care s-a ajuns după un timp „de raft“ al produsului.
Voi detalia acest mecanism pe baza unui iPhone (oricare model, indiferent de an) pe care, să spunem, Apple l-a lansat pe piață la 1 martie.
Atunci, telefonul a venit cu un preț în retail de 600 de dolari, aproximativ 3.000 de lei pentru țări ca România. Acest telefon, ca toate produsele, începe de la 3.000 de lei cu mici fluctuații, de la magazin la magazin, de câteva zeci de lei...