Unul din cinci adolescenţi are probleme grave cu cititul
Studiul, care arată ce fac statele pentru îmbunătăţirea alfabetizării la citire şi ce nu fac destul, acoperă 31 de ţări, respectiv statele membre UE, Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Turcia, se arată într-un comunicat de luni al Reprezentanţei CE în România, citat de Mediafax.
Potrivit autorilor studiului, deşi cele mai multe state au făcut progrese în elaborarea de politici privind alfabetizarea, adesea lipseşte concentrarea pe grupurile cu gradul cel mai ridicat de risc, precum băieţii, copiii din gospodării dezavantajate şi cei proveniţi din familii de migranţi.
Miniştrii educaţiei din UE au stabilit un obiectiv de reducere a procentajului de persoane cu competenţe scăzute de citire de la 20 la sută la mai puţin de 15 procente până în 2020.
Obiectivul a fost atins în prezent de Belgia (Comunitatea flamandă), Danemarca, Estonia, Finlanda şi Polonia.