Vrei să scapi de contract? Gratis, în lege, 100 €, la ghişeu - VIDEO
Reporterii Click! au încercat să rezilieze ieri nu mai puţin de trei contracte încheiate cu furnizorii de telefonie mobilă şi internet.
Fără sorţi de izbândă, chiar dacă, potrivit legii, orice contract poate fi reziliat fără a fi obligaţi la plata unor cheltuieli suplimentare.
Începând de luni, dreptul consumatorului la rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrâns de nici o clauză, indiferent că vorbim de un contract nou sau în derulare.
Citeşte şi:
Rezilierea contractului înainte de termen
La RDS&RCS am încercat să reziliem un contract abia încheiat acum câteva săptămâni.
„Nu se poate. Contractul este valabil timp de 16 luni de zile. Dacă vreţi să-l închideţi trebuie să plătiţi o taxă de reziliere în valoare de 100 de euro", ne-a spus operatorul de la ghişeu.
Taxa nu este însă precizată în contract, la fel cum nu apare nici o referire la reziliere. Singurul lucru specificat este faptul că respectivul contract este valabil un an şi jumătate.
Răspuns asemănător am primit şi la operatorul de telefonie mobilă Orange, unde ne-am străduit să anulăm două abonamente vechi, reînoite de la an la an.
„Mai sunt trei luni până expiră contractul. De ce nu aşteptaţi până atunci? Dacă vreţi să renunţaţi acum, trebuie să achitaţi abonamentul pe lunile rămase din contract", a fost răspunsul operatorului de la ghişeu.
Nici Vodafone nu te lasă mai uşor. Contactat telefonic, un operator are un răspuns cât se poate de clar la întrebarea: Când pot renunţa la contractul semnat acum un an de zile şi valabil până în 2011?.
„Puteţi renunţa oricând, dar aveţi de plătit nişte penalităţi sau daune companiei. De astăzi, nu mai plătiţi taxă de reziliere, dar aveţi de achitat penalităţi sau daune pe care compania le poate cere pentru renunţarea la contract înainte de termen. Totul depinde de contractul semnat, de tipul de abonament sau dacă aţi avut telefoane cumpărate sau nu", ne-a spus operatorul Vodafone.