20 de dispăruţi după ciocnirea a două bacuri pe Nil
Unul dintre bacurile de pasageri l-a lovit pe celălalt dintr-un motiv încă necunoscut, potrivit unei surse din poliţie.
Vasul percutat, care transporta între 25 şi 30 de pasageri, s-a scufundat, a declarat la televiziunea egipteană Ahmed Zaki Abdine, guvernator al provinciei Kafr el-Sheikh, unde s-a produs accidentul. Al doilea vas nu transporta niciun pasager.
'Şase persoane au fost rănite, 13 persoane au scăpat nevătămate după accident şi noi îi căutăm încă pe ceilalţi pasageri', a declarat Abdine.
El a estimat că ar putea fi 'în jur de 20 de dispăruţi', adăugând că 'pentru moment, niciun corp nu a fost descoperit'.
Se pare că vasele, care efectuau legături între cele două maluri ale fluviului, transportau egipteni care ieşiseră la plimbare în seara de weekend, precum şi persoane ce se duceau la muncă.
Accidentul s-a produs în jurul orei 17.30 locale (13.30 GMT).
Martori oculari au declarat la rândul lor că bacul, având o capacitate de 25 la 30 de persoane, transporta de fapt în jur de 60 de pasageri.
Accidente frecvente din cauza infrastructurii sărace
Accidentele de transport sunt frecvente în Egipt şi cel mai adesea imputate unei infrastructuri sărace şi neglijenţei.
La 3 februarie 2006, peste o mie de persoane au murit în naufragiul feribotului Al-Salam 98 care efectua o legătură prin Marea Roşie între Duba (Arabia Saudită) şi oraşul egiptean Safaga. Aceasta a fost cea mai gravă catastrofă maritimă din istoria Egiptului modern. Majoritatea celor 1.400 de pasageri de pe Al-Salam 98 erau egipteni care lucrau în străinătate.
La 15 decembrie 1991, naufragiul în Marea Roşie al feribotului Salem Express legând Jeddah de Suez a făcut 476 de morţi.