381, autobuzul care nu întârzie niciodată
Maşini care să nu mai întârzie pe traseu, să aibă undă verde pe străzi tot timpul şi să străbată zone foarte circulate într-un timp record. Acest vis al bucureştenilor este aproape de realitate pe linia 381 unde RATB experimentează un sistem GPS revoluţionar.
De la Piaţa Reşiţa la Piaţa Victoriei un traseu de 11 km, făcut la o oră de trafic maxim în 45 de minute. Acestea sunt performanţele autobuzelor de pe linia 381, considerată cea mai rapidă din Capitală. Secretul?
Fiecare autobuz are montat un dispozitiv care este conectat la un terminal din dispeceratul regiei şi care permite monitorizarea cursei şi reglarea semafoarelor de pe traseu, în funcţie de condiţiile de circulaţie.
"Deocamdată testăm sistemul doar pe o linie dar până la sfârşitul anului va fi introdus pe alte şapte din care patru de troleibuze şi trei de autobuze. Modernizăm în acelaşi timp şi dispeceratul pentru a putea face faţă noii tehnologii", a declarat Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al regiei.
La anul sistemul GPS minune va fi introdus pe 230 de autobuze, 38 de tramvaie şi 34 de troleibuze.
„Nu credeam să apuc ziua să circul ca prin brânză din Berceni până în centrul Capitalei. Dacă sunt probleme în trafic sau sunt în întârziere, comunic prin staţie cu dispeceratul şi de acolo mi se reglează semafoarele de pe traseu", povesteşte Dan Vasile unul dintre şoferii cobai de pe 381.
Te scot din sărite traficul din Bucureşti şi şoferii nesimţiţi? Intră pe FORUM şi comentează!
Proiect de 20 de milioane de euro
Proiectul derulat de RATB costă 20 de milioane de Euro şi prevede instalarea pe 302 mijloace de transport în comun, a unui sistem GPS unic în România care să permită parcurgerea traseelor în timpul cel mai scurt.
Fiecare autobuz, troleibuz sau tramvai va dispune de un soft care să fie racordat la dispeceratul regiei. Acesta permite monitorizarea cursei şi asigurarea undei verzi la semafoare.