5 sfaturi ca să iei mai mulţi bani pe maşină

29 septembrie 2010 14:53   Actualitate
Ultima actualizare:

Gândeşte ca un dealer

 Retuşul zgârieturilor sau al ciupiturilor de vopsea de pe caroserie reprezintă o alternativă la vopsit, care se poate dovedi a nu fi deloc rentabil şi nu trebuie să ajungi chiar până aici. Ai fi uimit să afli că o simplă curăţare face minuni. 

Iată ce metode folosesc dealerii de maşini second-hand pentru a scoate cât mai mult în evidenţă calităţile maşinii: aspiră bine interiorul, înlătură mirosurile neplăcute, cum ar fi cel de tutun, şterge bine geamurile şi toate suprafeţele lucioase, curăţă covoraşele şi scaunele, lustruieşte exteriorul, dă cu ceară profesională, spală motorul cu jet de abur cald, polişează suprafeţele cromate, folosesc tot felul de spray-uri de înlăturare a murdăriei şi apoi de protecţie inclusiv pentru elementele din plastic şi pentru cauciucuri.

Stabileşte preţul corect

Bineînţeles că orice proprietar vrea cât mai mult pe maşina lui, dar asta nu înseamnă că poate să şi obţină. Studiază atent ofertele de pe piaţă cu parametri similari şi vezi cam pe unde se plasează anunţul tău. De ajutor pot fi şi calculatoarele de preţ oferite de Autovit sau Automarket.

Dacă maşina este într-o stare foarte bună şi nu este foarte rulată, preţul va fi ceva mai mare. În schimb, kilometrii parcurşi peste medie scad din valoare, ca şi starea generală a maşinii. După stabilirea preţului, nu uita să adaugi cam 10% din sumă, ca să ai o marjă generoasă de negociere, în cazul în care vinzi maşina către un particular.

Scrie un anunţ «irezistibil»

 Evident, anunţul trebuie să includă cât mai multe specificaţii. Evită clişeele de tipul: „Kilometri reali", „A aparţinut unei doamne în vârstă", „Ţinută doar în garaj".

Şi fotografiile sunt extrem de importante. Trebuie să organizezi „şedinţa foto" cu mare grijă, evită locurile întunecoase şi murdare (adică de preferat ar fi să nu postezi imagini din parcare sau din garaj), maşina să fie curăţată şi „aranjată" în prealabil.

Un plus îl reprezintă şi imaginile cu detalii: motor, interior, jante, fă poze din mai multe unghiuri şi axează-te pe pluşuri, dar nu e rău să arăţi şi câte un mic defect.

Pentru ca anunţul tău să ajungă la toate categoriile de posibili cumpărători, nu te limita la un singur mediu: publică-l pe Internet, pe site-urile specializate, pe Facebook, dă anunţ pe Messenger şi, bineînţeles, în ziare

Negociază preţul

 Trebuie să ai foarte multă răbdare şi să răspunzi tuturor întrebărilor, însă ai grijă să nu oferi prea multe detalii la telefon sau prin mesaje, ci stabileşte întâlniri.

 Tot astfel, când vine vorba despre negociere, aceasta nu se face niciodată prin telefon, ci personal. Dacă vezi că interlocutorul tău insistă să afle cât mai multe informaţii, fără să aibă gânduri serioase de a veni la o întâlnire, atunci poţi spune sigur că negocierea a eşuat.

Odată ajuns la întâlnire, ai mare grijă pe mâna cui laşi maşina! Este bine să nu mergi singur şi, dacă potenţialul cumpărător nu-ţi inspiră încredere, nu-i da maţina ca să o testeze.

«Banalele» aspecte tehnice pot face diferenţa

Dacă autoturismul are nevoie de reparaţii majore, asta este o altă poveste. Dar dacă te prezinţi cu un bec ars sau cu capace neîngrijite, nu faci decât să demonstrezi că eşti un tip delăsător, iar cumpărătorul nu se va gândi decât la ce altceva ai „uitat" să repari. Astfel, ai grijă să nu ai niciun bec sau LED stricat la bord, în faruri şi stopuri. 

Schimbă uleiul şi alte lichide la momentul potrivit. Nu laşi o impresie prea bună dacă te prezinţi cu uleiul negru.

 La fel, dacă nivelul lichidului de frână sau al celui de răcire este aproape de limita inferioară, nu uita să-l completezi.

Spune-mi ce anvelope ai, ca să-ţi spun cine eşti. Uzura lor arată stilul agresiv de şofat sau, din nou, indolenţa.

Mai multe