Află totul despre garanţia produselor electrocasnice

23 august 2010 14:11   Actualitate
Ultima actualizare:

Dacă produsul achiziţionat de tine s-a defectat dar încă se mai află în garanţie, producătorul este obligat să-l repare, să-l înlocuiască sau să-ţi restituie contravaloarea sa.

Reparaţia se va realiza într-un timp ce nu trebuie să depăşească 15-20 de zile lucrătoare la service-urile cu care producătorul a încheiat contract de colaborare.

Iată ce conţine certificatul

Pentru a fi valabil, certificatul de garanţie trebuie să precizeze elementele de identificare ale produsului, durata medie de utilizare, termenul de garanţie, modalităţile de întreţinere, reparare sau înlocuire.

De asemenea, certificatul de garanţie trebuie să conţină denumirea şi adresa service-ului care se va ocupa de repararea produsului şi rubrici pentru evidenţa activităţilor de service prestate asupra produsului.

Actul trebuie să fie semnat şi ştampilat de vânzător dar şi de tine şi, mai mult, trebuie să conţină datele tale personale din cartea de identitate.

Pe lângă certificatul de garanţie, produsul trebuie să fie însoţit de un manual de instrucţiuni, utilizare şi instalare în limba română, declaraţii de conformitate şi fişele tehnice.

Păstrează ambalajul original

Unele certificate au specificat faptul că garanţia este asigurată numai în condiţiile transportării produsului în ambalajul original.

Această condiţie este în conformitate cu legislaţia în vigoare. Astfel, dacă în actul de garanţie scrie că aparatul cumpărat se trimite la service numai în ambalajul original, eşti obligat să respecţi acest lucru.

Mai multe