Angajat dat în judecată de companie din cauza «prietenilor» de pe Twitter
Majoritatea celor care îşi dau demisia au de returnat firmei mobilul de serviciu, sau cheile maşinii, sau alte mărunţişuri. Lui Noah Kravitz i se cer daune pentru că a plecat cu tot cu „prietenii" virtuali.
Justiţia trebuie să decidă cine este „proprietarul" unui cont de Twitter de serviciu şi, în consecinţă, dacă aceia care urmăresc postările pot fi consideraţi un „activ" al companiei sau nu. Kravitz, care fusese angajat de o companie de telefonie, posta pe site-ul amintit sub propriul nume, iar mesajele sale ajungeau la circa 17.000 de cititori. De la plecarea sa din firmă, numărul acestora a ajuns la 22.000, scrie Daily Mail.
Phonedog l-a acţionat în instanţă, estimând că „prietenii" valorau câte 2,50 dolari pe lună, deoarece fiecare dintre ei era un potenţial client al companiei. „Ar trebui să fim cel puţin naivi ca să credem că 17.000 de oameni ar fi citit postările doar datorită asocierii cu firma cu pricina", scrie Kravitz pe contul său.
Potrivit unui comunicat al companiei, „sunt substanţiale costurile şi resursele pe care le-am investit în creşterea numărului de «followers» şi în promovarea mărcii, şi le considerăm proprietate a Phonedog Media". Pe de altă parte, Kravitz a declarat pentru New York Times că firma îi lăsase contul, cu condiţia ca el să continue să transmită mesaje favorabile fostului angajator.