Cabral: «Omul vrea conţinut de calitate, dar nu vrea să plătească pentru el»
Deşi primesc gratis unele produse media, oamenii strâmbă din nas la reclamele pe care acestea le conţin. Cabral analizează situaţia pornind de la întrebarea unei internaute.
Într-un comentariu pe care i-l lăsase vedetei tv pe blog, "o domnişoară" era foarte revoltată de publicitatea prezentă într-o emisiune a unei televiziuni comerciale. "Avem o fobie groaznică la reclamă, astfel încât trebuie protejaţi toţi oamenii vii de ele, ca nu cumva să facă bube dulci", a sărit ca ars Cabral.
Occidentalii s-au obişnuit cu advertisingul, ba mai mult, aproape că nu-l mai văd: "Studiile au arătat că oamenii moderni au un «spam filter» ce se dezvoltă în mod natural atunci când ei sunt bombardaţi cu reclame. Devin cu toţii «ad-blind»", a povestit el. În schimb, telespectatorii români consideră product placement-ul "o abordare mioritică".
Cabral este revoltat mai ales că internauta s-a legat de "o emisiune pe care o vezi la o televiziune care e oferită «moka». Pe tine te deranjează că la televiziunea «moka», din emisiunea «moka», ochii tăi sensibili văd nişte branduri", a ironizat-o el.
Pentru a fi şi mai convingător, a comparat situaţia cu cea întâlnită în mediul virtual: chiar dacă produsul media e gratuit, nu se poate face blogging "fără un centimetru de reclamă", consideră el. "Pentru ca toate astea să se întâmple, nişte oameni trebuie să muncească zilnic. Cineva trebuie să susţină cumva timpul ăla cheltuit şi neuronii folosiţi", şi-a continuat Cabral pledoaria.
"Ideea este simplă: omul vrea conţinut, unul cât mai de calitate, dar nu vrea să plătească pentru el, îl vrea gratis. E de înţeles, şi eu intru în gaşca asta. Problema este că omul se arată jignit şi deranjat atunci când vede o reclamă, de parcă i-ar fi băgat cineva mâna în buzunar!", a rezumat el situaţia.