Citroën DS3, pentru fiţele de Dorobanţi

20 februarie 2010 15:12   Actualitate
Ultima actualizare:

Ador maşinile mici. Uşor de manevrat, se strecoară prin aglomeraţia marilor oraşe, se parchează aproape singure şi consumă rezonabil, mai ales pe criza asta.

După 10 ani de condus, am ajuns la concluzia că astea sunt criteriile care contează pentru o femeie atunci când îşi alege maşina de oraş. Nu câţi cai putere are sub capotă, în câte secunde ajunge la sută, dacă e cea mai MARE, dacă are loc de schiuri sau alte minuni care-i pasionează pe bărbaţi.

O femeie ar vrea, dacă se poate, să-şi ia o maşinuţă pe care să şi-o asorteze la pantofii roşii de bal. Ei bine, da, acum poate. Citroën, mai ceva ca un creator de modă, a lansat noua gamă DS3.

Pare o jucărie frumos ambalată. Are şapte culori diferite, la alegere, la care-ţi poţi asorta, după gust, un plafon în buline, de exemplu. Aşa mi-am ales eu când am testat DS3-ul, zilele trecute, la Paris.

O maşină de fiţe, în capitala fiţelor! Astfel, am constatat că DS3 nu este deloc o jucărie. Maşina mea avea 1,6 l şi un motor de 150 de cai de origine BMW.

A prins pe autostrada dintre Paris şi Versailles 165 de km/oră, deşi, credeţi-mă, nu-s vitezomană de fel! Dar aşa de uşor se înfige la drum, că nici nu-ţi dai seama când a sărit acul de viteza legală.

Mi-a plăcut să văd maşini mari şi puternice lăsate în urmă şi şoferi nedumeriţi care se întrebau probabil ce Citroën mai e şi asta? E un Citroën de Dorobanţi, am vrut să le răspund, dar francezii n-au auzit de Dorobanţi. Atunci e un Citroën care se bate de la egal la egal cu Mini şi Fiat 500. Aşa sigur înţeleg!

Până în aprilie, când apare în România, oficialii Citroën ţin la secret preţurile, dar în Franţa acestea sunt de la 16.000 la 25.000 de euro.

5 motorizări

DS3 va ajunge în România în luna aprilie şi va fi disponibil în 5 versiuni de motorizare:

- două motoare diesel HDi dotate cu filtru de particule, dezvoltând 110 CP şi 90 CP

- 3 motoare pe benzină: THP 150, VTi 120 şi VTi 95.

Nu s-a uitat nici un detaliu

Plafonul e disponibil în patru culori distincte faţă de restul capotei: negru Onyx, alb Opal, albastru Botticelli şi roşu Carmen, sau cu buline, zebră sau valuri.

La interior, clienţii pot alege modelul planşei de bord, al terminaţiei schimbătorului de viteze, dar şi o gamă largă de culori, texturi şi materiale ale elementelor de interior.

7 culori la alegere

DS3 vine în șapte teme, la alegere. Dotările standard includ ESP, ABS, repartitor electronic de frânare (REF) şi sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă (AFU), 6 airbaguri, sistemul „cruise control" pentru un condus economic şi ecologic.

Opţional, poate beneficia de sistem de navigaţie MyWay.

Patru plusuri și două minusuri

DS3 are un interior elegant, perfect asortat caroseriei maşinii.

- planşele de bord cu 3 cadrane plasate mai sus pentru a extinde spaţiul pentru picioare

- comenzile aflate la îndemâna şoferului

 - reglarea scaunelor pe verticală şi design-ul acestora, asemănător maşinilor de curse

 - spaţiile de depozitare sunt rezonabile (torpedoul de 13 litri şi portbagajul de 285 l).

- deşi are 5 locuri în vehicul, dimensiunile maşinii şi doar două uşi de acces fac imposibilă punerea în practică a acestei informaţii.

- direcţia cam ușoară, comparativ cu suspensia, mai fermă ca la C3.

Mai multe