Ciudăţenii auto la Timişoara: „Mergedes” 4X4 şi hibrid cu motor de Trabant
Studenţii de la „Autovehicule rutiere” din cadrul Universităţii Politehnica Timişoara şi-au impresionat profesorii examinatori la examenul de licenţă.
„Mergedes” 4X4 sau hibridul cu motor de Trabant au fost lucările practice ale studenţilor pentru examenul de licenţă. Tinerii au încălcat un pic legislaţia şi au condus prin oraş maşinuţele pentru a le duce în curtea Universităţii Politehnica. Alin Sas, Mihai Lasca, Adrian Jeflea şi Kisgyorgy Hunor au transformat o Dacia 1300, achiziţionată cu 1.000 de euro, într-un vehicul de teren cu tracţiune 4X4. Tinerii au aşteptat cu emoţii examenul final.
„Nici la bacalaureat nu am avut aşa emoţii. A fost cel mai dificil examen din viaţa mea. A fost extrem de important pentru că era vorba de ceva la care am muncit mult”, a declarat Mihai Lasca, din Oradea.
Pentru tinerii care termină facultatea vine şi întrebarea firească: Vor găsi un loc de muncă? „Loc de muncă găsim, dar nu ştiu dacă în domeniu. Eu am lucrat doi ani ca agent de vânzări, acum vreau să găsesc ceva în domeniu. Nu degeaba am învăţat atât”, a mai spus Lasca.
Vehicule pentru raliuri
Realizarea de vehicule a studenţilor de la „Autovehicule rutiere” are şi o finalitate. Universitatea doreşte o maşină care să poată participa la competiţii speciale studenţeşti. „E o idee mai ambiţioasă. Vrem să intrăm în competiţii naţionale şi internaţionale dedicate studenţilor. Vehiculele din concurs sunt realizate de universităţi. În Europa, bugetele pentru ralizarea de vehicule de sport sunt de 25-30.000 de euro”, a declarat Liviu Mihon, profesorul coordonator al studenţilor care au realizat „Mergedesul”.
Vezi aici galerie foto cu maşinile studenţilor
Trabant cu faţă de Matiz
Alexandru Căstaian, Ovidiu Fulga, din Cugir şi Adrian Lucaci, de la Caransebeş, s-au prezentat la examen cu un hibrib realizat din caroserie din fibră de sticlă şi motor de Trabant. „Caroseria este o donaţie de la Facultatea de Mecanică, iar Trabantul l-am cumpărat cu opt milioane de lei. Motorul în 2 timpi şi 595 cmc era funcţional, doar caroseria era prăpăd. Am avut zile în care am lucrat şi 12 ore”, a declarat Alexandru Căstaian.Cei trei studenţi doresc să continue munca la acestă maşină, pentru că au de gând să se înscrie la master. „Deocamdată e ca o mascotă pentru universitate. Noi vrem să îi mărim puterea, să modificăm suspensia. Mai avem de lucru la el. Ideea să facem din el un autoturism off-road pentru cei care au împlinit 16 ani”, a spus Ovidiu Fulga.
Au loc de muncă după ce termină facultatea
Profesorii au fost încântaţi de realizările practice ale studenţilor. Aceştia şi-au exercitat deja statutul de inginer folosind o gândire tehnică, lucrând în echipă, venind cu idei şi rezolvând problemele economice. Ei au achiziţionat piesele, au prelucrat, asamblat, vopsit şi finisat vehiculele.
„Cei care au lucrat la aceste maşini au deja un loc de muncă asigurat. Este o presiune deosebită pe noi, primim zilnic telefoane pentru recomandări. Sunt multe firme în domeniu care caută studenţi să-i instruiască. Sunt şi alţii care au muncit la fel de mult pentru proiectul practic, dar care nu sunt atât de spectaculoase”, a declarat Dumitru Ţucu, prodecanul Universităţii Politehnica.