Duster, portbagaj mai mic decât al Loganului!
Maşină ieftină dar cu sisteme de lux? Aşa se pare că va fi Dacia Duster care are, pentru prima oară în istoria mărcii româneşti, sisteme de siguranţă şi tracţiune, împrumutate de la fraţii mai scumpi, de la Renault.
Doar la capitolul spaţiu pierde ceva puncte. Cu toate că are dimensiuni masive, la interior are doar cinci locuri, iar portbagajul se pare că seamănă cu cel de la Sandero.
Însă, la capitolul tracţiune, Duster împrumută sistemul electronic, de la Qhasqai, cel mai scump sistem al maşinii.
Siguranţă. ESP-ul este folosit pentru prima oară pe un model Dacia
Şi, pentru că este cel mai scump, preţul variantei 4x4, cu toate opţiunile, va fi unul mai ridicat. Pe lângă scaune din piele şi imitaţii de mahon, cei de la Dacia schimbă, o dată cu modelul de teren, şi aspectul uşilor interioare.
În spate, uşile au boxele de la sistemul audio incluse, iar mânerele sunt mult mai uşor de folosit.
Criză, criză, dar nu la Mioveni. Uzina Dacia a lucrat la capacitate maximă tot anul 2009.
Sunet. Uşile din spate au boxe încorporate
Cu toate că au început anul cu vânzări scăzute, concedieri şi întreruperi ale producţiei, uzina argeşeană a reuşit să-şi revină şi chiar să aibă vânzări record în străinătate, datorită programelor Rabla.
În luna martie, pentru prima oară în istoria mărcii, la Salonul Auto de la Geneva a fost prezentat un concept-car, Duster. Pentru 2010, Dacia îşi propune să rupă gura târgului cu primul SUV al său.
Motor. Cel mai vândut motor va fi Diesel-ul de 1,5 litri şi 85 de cai