Duster second-hand, la suprapreţ în Germania
Nemţii nu mai pot după Duster şi în loc să li se lungească urechile până le vine o maşină, din România, bat târgurile de maşini second-hand, să caute „jeep-ul" românesc.
În Germania, Duster a prins repede, iar nemţii fac liste foarte lungi la reprezentanţele care importă maşinile din ţara noastră. Şi, fiindcă nu sunt singurii care îşi doresc atât de tare SUV-ul românesc, trebuie să aştept luni de zile până să pună mâna pe maşini.
Pe când cea mai scumpă versiune costă nouă circa 18.000 de euro, la mâna a doua maşinile ajung şi la 20.000 de euro
Aşa că, norocoşii, care au primit deja comenzile şi s-au plimbat cu ele, au simţit miros de bani şi îşi scot Duster-ele la vânzare pe bani buni, uneori chiar cu mai mult decât face o maşină nouă.
De exemplu, un comerciant de maşini de ocazie din Ahrensburg vinde un Duster, cu echipare full options, dar cu 2.500 de kilometri la bord, cu 20.280 de euro, în condiţiile în care, nouă, maşina costă puţin peste 18.000 de euro. Şi nu este singurul care vrea să scoată bani de pe urma Daciei, majoritatea nemţilor cerând pe maşini mai mult decât au dat.
«În cinci-şase luni îţi vine maşina»
Nemţii sunt atât de înnebuniţi după maşinile româneşti încât stau luni de zile şi aşteaptă să le vină o maşină. La fel ca anul trecut cu Logan-ul şi Sandero, pentru Duster, o comandă se livrează chiar şi la jumătate de an după cumpărare.
„La noi cea mai scumpă variantă a lui Duster costă puţin peste 18.000 de euro. Însă, pentru orice fel de echipare timpul de aşteptare este acelaşi, cinci sau chiar şase luni de zile", ne-a spus Karsten Berthold, directorul Autohaus Berthold din Berlin.