Eşti proprietar? Cere toate actele apartamentului!
Iată ce acte îţi trebuie:
În baza unei cereri, cetăţenii pot solicita, conform Legii 18/1991 - republicată, eliberarea titlului de proprietate.
Solicitarea de a trece în proprietate terenul aferent apartamentului proprietate personală necesită, pe lângă completarea cererii, următoarele:
O copie xerox a actului de proprietate transcris la judecătorie sau intabulat în evidenţele Cărţii Funciare (contract de vânzare-cumpărare, contract de construire, contract de schimb, contract de donaţie, sentinţă de partaj imobiliar, certificat de moştenitor, după caz);
O copie xerox a chitanţei de plată a impozitului sau certificatul fiscal eliberat de Serviciul Public pentru Finanţe Publice;
Procesul verbal de predare-primire al apartamentului;
O decizie de atribuire a terenului aferent apartamentului, în cazul în care suprafaţa de teren în cotă indiviză nu este menţionată în actul de proprietate în metri pătraţi.
În Bucureşti, această decizie se eliberează de către S.C. ROMCONFORT S.A., strada Edgar Quinet, nr 8, sector 1;
O copie xerox a buletinelor de identitate ale titularilor de contract. În anumite cazuri, se solicită certificat de căsătorie şi sentinţă de divorţ, după schimbarea numelui de familie.
Fără act, rişti să plăteşti chirie
Dosarul cu actele menţionate mai sus trebuie depus de către proprietar la Biroul Registratură, iar toate relaţiile suplimentare se pot obţine apelând Direcţia Tehnică - Serviciul Cadastru - Date Urbane şi Fond Funciar din cadrul primăriei.
Titlul de proprietate se foloseşte la perfectarea oricărui tip de acte juridice.