Examen de «coşmar» pentru viitorii şoferi: proba de mecanică
Boieria trebuie plătită scump! Cam la asta par să se fi gândit poliţiştii de la Rutieră când s-au hotărât să complice examenul pentru obţinerea unui permis de conducere. Mai nou, trebuie să fi expert în motoare ca să te poţi urca la volan!
Nu peste mult timp va intra în vigoare un nou Ordin al Ministerului Administraţiei şi Internelor care va modifica radical metodele de examinare în cazul celor care nu vor altceva decât să-şi conducă propriul autoturism.
Bineînţeles că modificările se adresează tuturor categoriilor de permis, de la cel pentru motorete până la camioanele grele, cu remorcă sau autocarele.
Cea mai ciudată modificare a examinării se referă însă la „banala" categorie B, adică permisul pentru autoturisme. Astfel, cel care va dori să obţină carnetul de conducere va fi obligat ca, înaintea „traseului", să facă o adevărată inspecţie tehnică a automobilului.
Dacă până acum candidatul se ocupa numai cu reglarea poziţiei scaunului şoferului, a oglinzilor retrovizoare şi asigurarea centurii de siguranţă, o dată cu intrarea în vigoare a noii legi el va trebui să verifice joja de ulei, pentru a se asigura că nivelul este cel indicat de fabricant.
După ce a ridicat capota motorului şi s-a lămurit (sau nu!) cu uleiul, candidatul va controla şi nivelul soluţiei pentru spălarea parbrizului, precum şi nivelul lichidului hidraulic din instalaţiile de frână şi direcţie.
Când a terminat cu inspecţiile din zona motorului, acelaşi candidat va controla şi presiunea în roţi şi starea instalaţiei electrice a maşinii. Dacă încă nu s-a plictisit de noua postura de „mecanic auto", candidatul la „permis" va inspecta şi portbagajul maşinii pentru a fi convins că acolo există trusa medicală şi triunghiul reflectorizant.
Toate aceste verificări vor fi obligatorii, iar nerespectarea vreuneia dintre ele va duce la penalizarea, din partea poliţistului examinator, cu 3 puncte pentru fiecare „scăpare".