10 secrete pe care hotelierii nu ţi le spun
A ieşit soarele şi, odată cu el, parcă ne gândim mai mult la vacanţă. Fie că e vorba despre un city-break de primăvară, fie că e sejurul la mare din vară, ar cam trebui de pe acum să ne hotărâm şi să ne cumpărăm biletele. Iată câteva lucruri la care poţi fi atent pentru a găsi cel mai bun preţ.
Acelaşi tip de serviciu, la acelaşi hotel, în aceeaşi perioadă poate costa diferit. Sau două camere cu acelaşi preţ se pot situa la poluri opuse în ceea ce priveşte calitatea. De ce? Pentru că hotelierii mai fac promoţii, pentru că au micile lor secrete pe care preferă să le ţină ascunse. Trebuie să ştii unde să cauţi cazarea, ce opţiuni să bifezi şi ce să eviţi pentru a avea un sejur de neuitat.
1. Poţi plăti camera la jumătate de preţ. Hotelierii sunt gata să închirieze mai ieftin ultimele camere rămase şi fac promoţii pe diverse site-uri de booking. Majoritatea sunt „last minute” aşa că, dacă eşti spontan şi îţi permite timpul, poţi aştepta până în ultima clipă. De asemenea, trebuie să ştii că agenţiile de turism specializate pe anumite destinaţii obţin reduceri din partea resorturilor de la care achiziţionează un număr mare de camere. Poţi cumpăra bilet prin aceste agenţii.
2. Dacă este vorba despre o pensiune şi un hotel mai mic, poţi obţine un preţ mai bun cumpărând direct de la recepţie (prin telefon sau de pe site-ul respectivului hotel). Asta deoarece hotelierii plătesc diverse taxe pentru a-şi posta anunţurile pe site-urile de booking dedicate, iar evitându-le şi adresându-te direct hotelului, se pot economisi de ambele părţi nişte bani, aflăm de pe brightside.me.
3. Nu toate camerele sunt la fel. Unele sunt poziţionate lângă ventilatorul de la bucătărie, din altele se aude până târziu în noapte muzica de la terasă, altele au, poate, o minunată vedere la vreun şantier sau poate pur şi simplu au un duş mai prost la baie. Cu un zâmbet frumos şi, eventual, 10 euro în filele paşaportului la recepţie, poţi avea şansa de a primi una dintre cele mai bune camere.
4. Unele hoteluri oferă diverse servicii gratuite, de la bilete la spectacole, sticle de apă plată sau mic dejun la pat până la încărcătoare de telefon şi fiare de călcat. Trebuie doar să întrebi la recepţie despre aceste servicii.
5. Poţi fi trimis la un alt hotel. Hotelierii obişnuiesc să vândă mai multe camere decât au în realitate, într-o anumită perioadă. Preconizează că mereu se găsesc clienţi care să-şi anuleze rezervarea, eliberând, astfel, camere. Când acest lucru nu se întâmplă şi se trezesc cu mai mulţi clienţi decât pot caza, îi trimit într-o altă locaţie parteneră. Dacă eşti pus în această situaţie, trebuie să ştii că ai dreptul să ceri o cameră de clasă superioară faţă de cea cumpărată.
6. Atenţie la curăţenie! Înaintea ta au trecut sute de oameni prin acea cameră şi nu toate lucrurile au fost spălate, dezinfectate. Cuverturile de pe pat, covoarele, pernele nu se curăţă cu lunile, iar paharele şi tacâmurile ajung doar să fie clătite. Mai bine îţi cumperi pahare şi tacâmuri de unică folosinţă.
7. Nu cere de la recepţie recomandări de restaurante în apropiere. Vei fi trimis la acele localuri care au plătit pentru a li se trimite turişti. Localuri care, probabil, nu au nici cel mai bun preţ, nici cea mai bună mâncare. Mai bine este să te documentezi din alte surse (bloguri de turism, comentarii de pe internet, localnici).
8. Reclamaţiile pot fi profitabile. Dacă nu te poţi odihni noaptea din cauza zgomotului de afară, dacă apa caldă este mai mult rece sau dacă nu-ţi prea merge aerul condiţionat, nu ezita să te plângi la recepţie. Hotelierii ştiu că un client nemulţumit le poate da o notă proastă pe site-urile de booking, astfel că ar face orice pentru a calma spiritele. Întreabă politicos cum se poate rezolva problema şi poţi primi diverse compensaţii sau chiar discounturi.
9. Condiţii. Hotelurile de la 3 stele în sus trebuie să aibă lenjerie şi prosoape de culoare albă, numai de bumbac sau din mătase. Lăţimea paturilor individuale trebuie să fie de minimum 90 cm, iar cea a patului dublu de minimum 160 cm. Temperatura minimă trebuie să fie de minimum 21 de grade în sezonul rece şi maximum 25 de grade în sezonul cald.
10. În alegerea unui hotel, nu lua ca reper doar numărul stelelor sau serviciile oferite. Dacă mergi în Antalya, spre exemplu, toate hotelurile au 5 stele şi servicii all inclusive. Diferenţa dintre ele e dată de preţ. Cu alte cuvinte, face cât dai. Nu trebuie să ai aşteptări mari când ştii că ai plătit puţin.