9 sfaturi să faci economie la carburant
Dacă nu poţi strânge cureaua în ceea ce priveşte ratele la bănci şi facturile, află că benzina şi motorina te pot costa mult mai ieftin dacă ştii la ce trucuri să apelezi. Iată 9 sfaturi de la specialişti de care să ţii cont pentru a economisi combustibil. Mai ales că se anunţă mari scumpiri la pompă, după ce preţurile petrolului au depăşit luni nivelul de 70 de dolari pe baril pentru prima oară din noiembrie 2014.
Motorul nu trebuie să se încălzească pe loc. Odată ce ai pornit motorul, trebuie să pui maşina în mişcare. Dacă autoturismul stă pe loc, cu motorul pornit, vei consuma mult mai mult combustibil. Deci, imediat ce ai pornit maşina, este recomandat să şi pleci cu ea.
Foloseşte treptele de viteză optime. Nu merge cu motorul subturat, adică într-o treaptă de viteză superioară faţă de cea care ar fi adecvată vitezei cu care se deplasează maşina. De exemplu, există şoferi care merg cu 50-60 km/oră în viteza a cincea. Greşit! Maşina consumă mai mult atunci când este subturată sau supraturată.
Verifică presiunea cauciucurilor. Pneurile umflate prea puţin sunt una dintre principalele cauze ale pierderii de combustibil. Cu cât presiunea este mai scăzută, cu atât creşte consumul de carburant. Presiunea se verifică periodic, obligatoriu la fiecare deplasare mai lungă şi cel puţin o dată pe lună.
Schimbă regulat filtrul de aer. Un filtru curat va reduce semnificativ consumul de combustibil. Un filtru murdar restricţionează circulaţia aerului în motor, ceea ce dăunează economiei de carburant.
Foloseşte o viteză constantă! Condu cât mai calm! Evită accelerarea şi frânarea bruşte când situaţiile nu cer în mod deosebit asemenea manevre. Dacă foloseşti o viteză constant, vei schimba mai rar treptele de viteză şi vei reduce consumul.
Nu porni cu scârţâit de roţi! Pornitul cu scârţâit de roţi creşte consumul maşinii. Încearcă să demarezi uşor, accelerând moderat. Cu cât autoturismul este mai supus efortului, cu atât va “mânca” mai mult carburant. Şi stilul agresiv de a conduce este păgubos, pentru că forţarea maşinii necesită şi ea mai mult combustibil. Nu frâna brusc şi nu accelera brusc.
Nu folosi inutil aerul condiţionat. Dacă afară este răcoare, nu are rost să foloseşti aerul condiţionat. Poţi deschide geamul. Dar nu uita că, în funcţie de modelul maşinii tale, mersul cu geamurile coborâte poate duce la o frecare mai mare şi, astfel, la un consum mai mare.
Scapă de obiectele inutile. Maşina trebuie să fie cât mai uşoară. Cu cât este mai încărcată, cu atât va consuma mai mult. Verifică ce poate fi aruncat din ea sau dus în casă. Nu are rost să o îngreunezi cu kilograme în plus!
Alege drumul cel mai liber. În oraş, alege rutele care sunt cel mai puţin aglomerate. Nu contează că drumul este un pic mai lung. Dacă stai la stop, în intersecţii şi ambuteiaje vei pierde foarte mult combustibil. Înainte de a pleca de acasă, gândeşte-te la cea mai convenabilă rută. Astfel, poţi evita kilometri în plus sau traficul aglomerat şi, automat, obţii un consum redus.
Reglează motorul. Reglează la un service auto motorul. Roagă un mecanic să verifice bujiile şi injectoarele.
Opreşte motorul la stop. În oraş, unde consumul de carburant este la nivel maxim, poţi face economii dacă opreşti motorul la stop. În ce condiţii? Dacă semaforul arată culoarea roşie pentru mai mult de 15-20 de secunde, atunci merită să opreşti motorul.
Nu merge cu farurile aprinse decât dacă e nevoie. Nu merge cu farurile aprinse dacă nu e cazul. Mersul cu farurile aprinse pe timpul zilei te costă până la 0,2 litri suplimentari la suta de kilometri, potrivit unui test făcut de specialiştii de la Skoda.
Renunţă la portbagajul exterior. Fiecare tip de autoturism are un anumit consum optim. Dacă maşina rulează cât mai aproape de acest cuplu maxim, atunci consumul va fi mic. Un alt sfat: evită montarea pe maşină a elementelor exterioare precum portbagajul sau barele de susţinere a portbagajului atunci când nu este folosit. Maşina nu mai este aerodinamică şi se pierde combustibil”.