Aşa te «păcălesc» vânzătorii ca să cumperi cât mai mult! De la 15 ianuarie, s-a dat startul reducerilor!

16 ianuarie 2015 21:57   Fapt divers
Ultima actualizare:

Pe 15 ianuarie, s-a dat startul reducerilor, iar magazinele vor afişa preţuri mai mici şi cu până la 80%. Însă, pentru a face cumpărături sigure şi pentru a nu fi păcălit de vânzători, trebuie să ştii cum să eviţi capcanele pe care ţi le întind unele magazine. Uite ce ai de făcut.

Te-ai întrebat vreodată de ce, atunci când intri într-un magazin de îmbrăcăminte sau încălţăminte, simţi miros de parfum şi auzi din boxe muzică? Te-ai gândit vreodată de ce, la un anumit interval de timp, magazinele alimentare, supermarketurile şi hypermarketurile schimbă locul produselor pe rafturi sau chiar fac o reorganizare totală a raioanelor?Acestea sunt tehnici de marketing care te fac să cumperi mai mult. Iată şi alte trucuri la care apelează vânzătorii pentru ca tu să scoţi câţi mai mulţi bani din buzunare!Ce capcane să eviţiPerioadele de soldări sunt în perioada 15 ianuarie – 15 aprilie inclusiv, pentru colecţiile de toamnă – iarnă şi între 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară – vară. De multe ori, se întâmplă ca hainele reduse să se afle pe acelaşi raft amestecate cu cele care nu se află la reduceri. O problemă o reprezintă şi reducerile de preţ false. De exemplu, un tricou costă 30 de lei. El ajunge la 40 de lei înainte de perioada reducerilor, iar apoi, în perioada soldărilor, preţul scade din nou până la 30 de lei. Un alt truc: pe geamurile magazinelor sunt afişe pe care scrie “Ultimele reduceri” sau “Ultimele soldări”. E posibil să fie adevărat sau doar o păcăleală care să te facă să cumperi repede de teamă să nu pierzi ofertele. Şi etichetele produselor te pot induce în eroare. Ele trebuie să afişeze preţul vechi tăiat şi preţul nou. Dacă ţi se pare ceva în neregulă, poţi face chiar tu calculele. Dacă un magazin anunţă reduceri de 50%, nu trebuie decât să observi pe etichetă preţul vechi şi să verifici dacă preţul nou este cel corect.Alimentele de bază, în spatele magazinului. Şi magazinele alimentare recurg la trucuri pentru a creşte vânzările. Astfel, produsele de bază sunt aşezate în spatele magazinului deci, trebuie să mergi printre rafturi pentru a ajunge la locul dorit. De multe ori, cumpărătorul este tentat să se oprească, în drumul său, şi în faţa altor produse pe care nu avea, iniţial, de gând să le cumpere.Produsele pe cale de expirare, primele pe raft. Ouăle, caserolele cu carne şi chiar pâinea ambalată – produse pe cale de expirare – sunt expuse primele pe raft. Cele mai proaspete se găsesc mai în spate. Astfel, eşti păcălit să cumperi mai întâi alimentele care se apropie primele de termenul de expirare.Raioane şi rafturi în linie dreaptă. Raioanele sunt aşezate în linie dreaptă, cumpărătorul fiind nevoit să parcurgă tot raionul pentru a schimba rândul. În acest fel el, observă produse, de care, poate nu are nevoie, dar pe care e tentat să le cumpere.Alimente aşezate la nivelul ochilor. Produsele pe care magazinul doreşte să le cumperi sunt poziţionate la nivelul ochilor. Pe cele mai ieftine le găseşti pe rafturile de jos, cele scumpe sunt pe rafturile de sus, iar marile branduri – la mijloc. Nici comportamentul copiilor nu a fost neglijat. Produsele scumpe – dulciuri, cereale, jucării – sunt poziţionate la nivelul ochilor celor mici.Atenţie la reorganizarea raioanelor. În magazine observăm că se schimbă aşezarea produselor pe rafturi. Unde ştiai că se găsesc dulciurile, vei vedea produse cosmetice, iar unde erau înainte detergenţii acum vezi băuturi carbogazoase. Cumpărătorul, ca să găsească un anumit produs, va fi nevoit, neştiind unde a fost mutat, să parcurgă întregul magazin. În drumul său este imposibil să nu cumpere ceva în plus.

6 sfaturi de la ANPC

Dacă vrei să achiziţionezi produse de pe Internet, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îţi spune la ce să fii atent.

Au fost amendate mai multe hypermarketuri

Consiliul Concurenţei a sancţionat cu 154 milioane lei (circa 35 milioane €) magazinele Metro, Real, Selgros şi Mega Image şi 21 de furnizori ai acestora, în cadrul investigaţiei având ca obiect înţelegeri pentru fixarea preţurilor în perioada 2005-2009. A fost sancţionată încălcarea legii concurenţei pentru stabilirea preţurilor de la raft şi pentru comportamentul companiilor în cadrul promoţiilor. Dintre magazine, cea mai mare amendă, de 49,68 milioane lei (11,3 milioane euro), a fost primită de compania Metro Cash&Carry România.

Mai multe