Ce calități are un specialist în resurse umane
Rolul de specialist sau manager în resurse umane se potrivește celor care au o ambiție reală pentru a ajuta businessurile să se dezvolte și vor să creeze o legătură productivă între acestea și angajați. De asemenea, la începutul procesului de recrutare, specialistul HR este primul care intră în contact cu posibilii viitori angajați și are responsabilitatea de a-i alege pe cei mai potriviți. De aceea, întregul departament de resurse uman trebuie să cunoască valorile firmei și ceea ce îi face pe candidați potriviți. Însă, la fel ca în alte domenii, dacă vrei să activezi în această funcție, ai nevoie de un set de calități care să te recomande și să te ajute să faci treabă bună. Iată care sunt acestea:
Organizare
Poate cel mai important aspect al acestui post este capacitatea de a te organiza și de a avea un spirit cât mai calculat în toate aspectele. Un specialist în HR are întotdeauna liste cu lucrurile necesare, indiferent că este vorba de o angajare sau de rezolvarea unui conflict din interiorul companiei. Dincolo de protocoalele de urmat, dacă vrei să urmezi această carieră ai nevoie de cunoștințe despre diferite acte și să cunoști legislația care se aplică ori de câte ori un angajat are o situație specială. De exemplu, aceștia pot avea nevoie adesea de adeverințe din partea angajatorilor, de care va trebui să te ocupi. Este recomandat să cunoști adeverinta salariat model și să o poți oferi atunci când angajații au nevoie de aceasta. Deoarece procesele de angajare sau de rezolvare a problemelor interne pot fi anevoioase, vei avea nevoie de o adevărată pasiune pentru acest job și să-l tratezi ca pe o carieră.
Răbdare
Specialistul în resurse umane este cel care reprezintă firma și angajații în egală măsură, în special în ceea ce privește consolidarea culturii companiei și dezvoltarea angajaților. Este posibil ca în cariera de specialist în HR să te lovești de situații delicate sau foarte tensionate între angajați sau între aceștia și management. Pentru a le rezolva cât mai eficient și rapid, ai nevoie de multă răbdare și de o cunoaștere bună a celor mai potrivite metode de a lua măsuri în aceste situații. De asemenea, o personalitate răbdătoare îi va ajuta pe angajați să aibă mai multă încredere în tine și să se deschidă când vine vorba de problemele pe care le întâmpină la locul de muncă. Trebuie să fii un bun ascultător și să acorzi atenție elementelor care au dus la astfel de tensiuni. Nu de puține ori acestea pot fi delicate și va trebui să acționezi cât mai sensibil și discret.
Etică
Un simț dezvoltat al eticii este esențial în cariera oricărui specialist în HR. Jobul are la bază principii legate de corectitudinea la locul de muncă, respect, antidiscriminare și alte concepte ale căror rădăcini se dezvoltă în câmpul eticii. În rezolvarea conflictelor sau în gestionarea anumitor situații specifice nu contează doar etica, dar și aplicarea legii. Cele două sunt conectate atunci când apar situații pe care trebuie să le supui analizei. Înainte de a trage concluzii sau de a aplica legea, ai nevoie de un simț critic pe care să-l aplici la momentul potrivit. Etica joacă un rol important, deoarece ai obligația de a lua cele mai bune decizii, în special în acele situații care nu necesită un cadru legislativ.
O carieră în HR presupune dedicare și pasiune, dar mai ales un spirit care observă și analizează în mod natural. Experiența te va ajuta să pui în aplicare toate informațiile învățate în teorie, iar dacă vrei să te dezvolți, poți oricând să urmezi cursuri adiționale și să te specializezi mai departe.