Cele mai ciudate obsesii și superstiții ale marilor artiști! Iată ce făceau Pablo Picasso și Constantin Brâncuși
În spatele creativității lor inovatoare, mulți artiști celebri ascundeau obsesii și superstiții bizare, care par să fi jucat un rol esențial în procesul lor de creație. De la teama de vrăji și ritualuri complexe, până la obiecte de protecție și obiceiuri zilnice ciudate, fiecare artist avea propriile sale credințe, menite să-l ferească de „forțe necurate” și să-i aducă inspirație.
Cele mai ciudate obsesii si superstiții ale marilor artiști!
Aceste ciudățenii și superstiții pot părea neobișnuite pentru noi, dar pentru acești artiști erau o parte esențială a procesului creativ. În spatele fiecărei opere de artă, există un univers de credințe, ritualuri și gesturi mici, care au contribuit la crearea unora dintre cele mai mari capodopere din lume. Iată ce făceau Pablo Picasso și Constantin Brâncuși!
Pablo Picasso
Picasso avea o obsesie pentru păstrarea oricărui obiect personal, de la haine vechi, șervețele folosite și chiar unghii tăiate sau fire de păr. Considera că fiecare obiect păstrează amintirile și energia momentelor în care a fost folosit și că aceste energii nu trebuie risipite. Convins că aceste „părți” din el conțin o energie vitală, le păstra într-o cutie specială, temându-se că ar putea fi folosite împotriva lui în scopuri magice. În atelierul său, Picasso evita numărul 13 și zilele de vineri pentru proiecte importante, iar înainte de a începe o pictură, îndeplinea un ritual complex cu șapte lumânări aprinse și incantații în spaniolă și franceză.
Salvador Dalí
Salvador Dalí nu doar că era cunoscut pentru excentricitățile sale, dar multe dintre acestea aveau la bază superstiții profunde. Obsedat de somnul controlat, Dalí dormea într-o poziție precisă, cu capul spre nord, crezând că aceasta alinia energiile pământului pentru o inspirație maximă. Tehnica sa de somn implica ținerea unor obiecte de metal care, odată scăpate din mână la începutul somnului, îl trezeau brusc, dându-i acces la o stare semi-conștientă în care credea că ideile creative sunt la apogeu. Pentru protecție, purta întotdeauna un fragment de rădăcină de mandragoră în buzunar și lucra doar în fazele lunii pline. În timpul creației, ținea lângă el un cristal de cuarț, iar fobia sa de lăcuste era atât de mare încât purta un băț de bambus pentru a le alunga. Soția sa, Gala, trebuia să respecte un protocol special când îl vizita în atelier, inclusiv să poarte haine de o anumită culoare, diferită pentru fiecare zi a săptămânii.
Constantin Brâncuși
Sculptorul român Constantin Brâncuși a păstrat cu sfințenie tradițiile și superstițiile din zona sa natală, Oltenia. Brâncuși refuza să lucreze în zilele de sărbători religioase și respecta cu strictețe posturile ortodoxe, convins că acestea îi purifică spiritul și îi sporesc creativitatea. În atelierul său din Paris, păstra un fir roșu legat de uneltele sale de sculptură, un gest de protecție inspirat din tradițiile populare. Când începea o nouă lucrare, uneori stropea piatra cu apă sfințită, în semn de respect și protecție spirituală.