Cum gestionezi schimbările la locul de muncă - sfaturi pentru angajatori și angajați

3 septembrie 2020 11:16   Fapt divers
Ultima actualizare:

Anul 2020 a adus o serie de surprize și nevoia reală de schimbare în diferite domenii, atât pentru businessuri, cât și pentru angajați. Efectele pandemiei de coronavirus se pot observa încă și devin chiar mai clare în prezent. Viitorul stă sub semnul întrebării, dar, cert este că deschiderea spre noi oportunități, uneori și strategii va asigura revenirea în forță pe piața muncii.

Chiar dacă schimbările au venit sau urmeză să vină din obligație, atât din perspectiva angajatorului, cât și din cea a angajatului, trebuie să existe o dorință de îmbunătățire a abilităților și a grijii față de ceea ce rezervă perioada imediat următoare. Iată cum pot fi gestionate noile proceduri și ce trebuie implementat la nivelul unei afaceri:

Implementează digitalizarea pe toate planurile

Transformarea digitală este un pas important pe piața muncii, iar în această perioadă este esențială. Fie că este vorba de facilitarea telemuncii pentru angajați sau a procedeelor necesare pentru gestionarea documentelor de la distanță, toate acestea reprezintă un pas înainte spre inovație.

Ca angajator, optează pentru un soft salarii care te ajută să organizezi toate documentele angajaților, dar și să ai la îndemână rapoarte, audituri și cifre. De asemenea, acestea sunt gândite pentru a eficientiza procesele de calculare a salariilor și efectuarea plăților - funcții necesare unui business care are nevoie de un sistem inteligent pentru a-și sprijini angajații. Departamentele pot comunica astfel mai ușor, iar un soft de acest tip va face procesul de recrutare și angajare de la distanță mult mai convenabile.

Angajații au nevoie și de tooluri care facilitează munca de acasă, mai ales în cadrul companiilor care prelungesc perioada de telemuncă. De asemenea, părinții ai căror copii vor continua școala online trebuie să beneficieze de această posibilitate și să se bucure de resursele necesare pentru a-și face treaba de acasă. De la echipamente precum tablete, laptopuri, monitoare, la scaune de birou și mese reglabile, ca angajator, trebuie să le oferi accesul la tot ceea ce-i ajută să se simtă la fel de confortabil ca la birou.

Fii flexibil

Flexibilitatea este o calitate necesară, indiferent de poziția pe care o ocupi în companie. Ca angajat, trebuie să te pregătești pentru măsurile implementate de angajator și să iei parte activ la procesul de transformare al companiei. Metodele creative implementate la nivelul companiei necesită o adaptare la noi tehnologii, procedee de conviețuire la locul de muncă, dar și la un program flexibil.

Ca antreprenor, vei fi nevoit să faci alegeri creative pentru compania ta și pentru bunăstarea angajaților tăi. Vremurile dificile necesită soluții inedite și alinierea cu principiile transformării digitale reprezintă o necesitate. Mai mult decât atât, rolurile autoritare se vor schimba în perioada post pandemie și va fi nevoie de o reinventare a rolului companiilor în societate, dar și a colectivului responsabil de luarea deciziilor.

Acceptarea unui nou model de business

Specialiștii recomandă un model de business mai atent la nevoile angajaților. Compasiunea și, în general, elementul uman trebuie să ia locul strategiilor obișnuite de pe agenda liderilor. Aceste calități sunt necesare pentru a fi mai înțelegător în ceea ce privește deadline-urile și flexibilitatea pe care o poți oferi angajaților. Fie că este vorba de părinți care au nevoie de timp pentru supravegherea copiilor sau de persoane care locuiesc alături de rude în vârstă, cu toții vor avea nevoie de mai multe zile libere sau beneficii în plus.

Aceste beneficii pot include bonusuri de performanță, tichete de vacanță, servicii suplimentare la asigurarea medicală privată sau mai multe zile de concediu, oferite în funcție de fiecare caz și de nevoi.

Ca angajat, este important să nu uiți să petreci cât mai mult timp alături de familie și să cauți metode de a te adapta mai ușor la munca de acasă, de exemplu. Aceasta poate deveni cu ușurință o parte din viața ta personală și va trebui să știi să separi acest aspect de timpul petrecut acasă. Nu lucra peste program, dacă nu este neapărat nevoie și evită să începi ziua de lucru din pat sau în pijamale. Urmează aceeași rutină ca cea de la birou, indiferent de locul în care muncești. Nu uita să pui pe primul loc sănătatea fizică și pe cea psihică și să comunici cât mai bine cu angajatorul în această perioadă.

Schimbările de la locul de muncă și de acasă sunt necesare și ușor de gestionat dacă te concentrezi pe ceea ce este cu adevărat important: inovația, dezvoltarea și buna dispoziție.

Mai multe