Cum încalcă legea administratorul de bloc. Ce nu au voie să-ți ceară niciodată asociațiile de proprietari

28 mai 2023 8:07   Fapt divers

Tot mai mulți administratori de bloc tind să ceară locatarilor mai multe acte cu caracter personal. Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal atrage atenția și spune că singurul act care trebuie prezentat este buletinul. Locatarii trebuie să știe că nu sunt obligați să trimită certificatele de stare civilă și totodată, nu trebuie să spună care este profesia lor. 

Care sunt actele pe care administratorii de bloc au voie să le ceară

 Administratorii au voie să solicite persoanelor care locuiesc în imobil prezentarea actelor de identitate, în termen de 15 zile de la sosire, în vederea înscrierii datelor în cartea de imobil. 

Totodată, aceștia au dreptul să atenţioneze persoanele care au actele de identitate cu termenul de valabilitate expirat sau care nu şi-au efectuat schimbarea domiciliului ori stabilirea reşedinţei, în vederea punerii acestora în legalitate.

Administratorii mai au voie să păstreze, să actualizeze şi să utilizeze datele din cartea de imobil cu respectarea dispoziţiilor legii pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date. Astfel că, orice act vi se cere în plus este un abuz al adminstratorilor de bloc.

Administratorii nu au dreptul să ceară fotocopii ale certificatelor de stare civilă

Pentru înscrierea persoanelor în cartea de imobil nu pot fi solicitate fotocopii ale certificatelor de stare civilă sau titlurilor de proprietate, normele stabilind că acestea pot fi doar verificate vizual pentru conformitate, se arată în lege. 

Administratorii nu au dreptul să ceară documente privind profesia locatarului 

 Asociațiile nu au dreptul să le solicite locatarilor copii după documente și nici informații cum ar fi profesia, informație considerată irelevantă în acest context. Mai mult, conform Legii 190/2018, documentele nu pot fi prelucrate fără un responsabil de protecția datelor, numit de asociație, lucru puțin știut de români.

”Regulamentul General privind Protecția Datelor” are scopul de a proteja datele cu caracter personal și a delimita clar modul în care acestea pot fi prelucrate. În Europa, GDPR a fost implementat din 25 mai 2018, moment în care societatea a fost bulversată de acest nou regulament, însă în următorii ani oamenii par că s-au acomodat cu protecția datelor.

Mai multe