Cum îţi iei banii de la asigurări pentru casă
10 septembrie 2017 17:49
Fapt divers
Ultima actualizare:
Asigurarea împotriva dezastrelor naturale (PAD) există pe piaţă din 2017. De atunci, toţi proprietarii de locuinţe sunt obligaţi să încheie o astfel de poliţă. Specialiştii în domeniu revin şi vă amintesc în ce condiţii vă puteţi recupera banii şi ce bunuri pot fi despăgubite.
Ce pot şi ce nu pot fi asigurate
- Poliţa se încheie exclusiv pentru imobilele cu destinaţie de locuinţă. Dacă un apartament este folosit şi ca punct de lucru pentru o firmă, acest lucru ar putea reprezenta excludere la plata despăgubirii;
- Clădirile care nu sunt legate structural de locuinţă nu sunt asigurate prin poliţa PAD (bucătării de vară, foişoare etc.)
- Magazia şi garajul nu sunt asigurate, chiar dacă sunt legate de locuinţă;
- Dacă sunt două imobile (ex. casa bătrânească şi o casă nouă) trebuie încheiate poliţe obligatorii pentru fiecare dintre ele;
- Centrala termică, boilerul şi hidroforul sunt acoperite prin asigurare dacă se află într-o încăpere care este legată structural de imobilul asigurat. Dacă hidroforul e amplasat în curte, lângă puţ, atunci acesta nu poate fi despăgubit.
În cazul producerii unui eveniment
- Asiguratul trebuie să anunţe primăria în scris că la locuinţa sa a avut loc o alunecare de teren sau o inundaţie şi va solicita ca o comisie să vină şi să constate daunele. Aceasta îi va elibera o copie după procesul verbal întocmit, care va fi depusă la dosarul de daună;
- Totodată, trebuie informat asigurătorul la care a încheiat poliţa PAD cu privire la dauna produsă, în termen de 60 de zile de la momentul producerii evenimentului;
- Despăgubirile pot fi încasate fie direct în contul pe care îl are deschis la bancă, fie cash, prin ridicarea de la oricare dintre casieriile CEC Bank în baza actului de identitate;
- Pentru finalizarea dosarului de daună şi acordarea despăgubirii, asiguratul trebuie să depună copia actelor de proprietate a imobilului asigurat (contract de vânzare-cumpărare, autorizaţia de construire şi procesul verbal la recepţia lucrărilor, certificatul de moştenitor etc.)
- În cazul în care imobilul are mai mulţi coproprietari, despăgubirea se va împărţi conform cotelor deţinute de către aceştia, fiind necesară completarea formularelor de despăgubire de fiecare coproprietar în parte;
- Documentele necesare dosarului de daună pot fi depuse la sediul asigurătorului unde a încheiat poliţa sau prin e-mail. Inclusiv la office@paidromania.ro şi se va preciza numărul poliţei şi numele asiguratului;
- În cazul în care poliţa PAD este cesionată în favoarea băncii (în cazul unui credit cu garanţie imobiliară), poate fi necesar acordul instituţiei bancare pentru obţinerea despăgubirii.
În caz de inundaţii sau cutremure
- Dacă un echipaj ISU a intervenit la locuinţa asigurată pentru evacuarea apei, procesul verbal de intervenţie întocmit de pompieri este suficient şi nu mai trebuie anunţată primăria;
- Poliţa PAD nu despăgubeşte furtuna. În cazul în care e avariat acoperişul şi plouă în casă, daunele provocate de apă nu se despăgubesc prin poliţa PAD;
- Asiguratul trebuie să solicite în scris, de la Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului, o adresă în care să fie precizată intensitatea macroseismică resimţită în localitatea în care este amplasat imobilul asigurat ce a fost avariat. Aceasta trebuie depusă la dosarul de daună.