Cum ne putem feri de mașinile în viteză care intră în mulțime

18 august 2017 12:17   Fapt divers
Ultima actualizare:

Atacurile teroriste au devenit în prezent un aspect crunt, dar cert a realității.în ultimii ani, teroriștii au găsit cea mai ieftină și mai eficientă metodă de a masacra oameni în masă cu ajutorul mașinilor intrate în viteză în mulțime. Reușita macabră a acestei metode constă în faptul că nu prea pot fi evitate.

Fie că ne referim la atentatul din capitala Suediei sau la sângerosul atac din Târgul de Crăciun de la Berlin, din decembrie 2016, camioanele-berbec, cum au fost denumite de jihadiști, sunt printre cele mai înfiorătoare, dar sumbru de eficiente atunci când se comite o crimă în masă pentru că ele nu pot fi oprite prea ușor.

Acest lucru este posibil din cauza imposibilității identificării mașinilor suspecte. Este extrem de greu să afli care dintre miile de automobile dintr-un oraș pot reprezenta un real pericol pentru cetățeni. Asigurarea securității în orașele noastre moderne este destul de limitată în special din cauza principiilor unei societăți democratice, care este refractară oricărei forme de aparentă constrângere. Ostilitatea este uneori îndreptată și împotriva camerelor de supraveghere stradale, a căror lipsă îi ajută pe atacatori să comită crime și să scape foarte ușor.

Digi 24 prezintă opinia lui Remi Baudoni, specialist în amenințare urbană și risc terorist la Universitatea din Geneva: „Pentru ca un spațiu public să funcționeze, el trebuie să fie deschis, pentru a facilita adunările de oameni. E dificil de securizat acest tip de spațiu, pentru că orașele noastre moderne sunt concepute pornind de la principiul unor vaste deschideri. Aceste atentate periclitează statutul de spațiu public, care este fundamental pentru o democrație. aici e tot paradoxul.”

Frecventele incidente de acest fel au stimulat găsirea unor posibile soluți pentru preîntâmpinarea unor asemena tragedii. Au fost gândite niște dispozitive care ar putea bloca la propriu chiar și mașinile de mare tonaj să fie direcționate direct în public. Este vorba de „Terra Shallow Blocker 7”, o barieră mecanizată înglobată în asfalt în fața zonelor pietonale care se ridică sau pot fi coborâte. Aceste bariere au fost supuse mai multor teste și se pare că pot opri fără probleme un camion de șapte tone care merge cu o viteză de 80 km/h. Marea problemă a achiziționării a dispozitivelor constă desigur, în costurile foarte mari pe care autoritățile rareori sunt dispuse să le plătească.

Mai multe