Cum să ai succes cu un magazin online și de ce este bine să apelezi la specialiști

14 ianuarie 2021 12:56   Fapt divers
Ultima actualizare:

Dacă te-ai săturat să fii un executant, un angajat care are un program de lucru, ca mai apoi să vină acasă și a doua zi să o ia de la capăt, e timpul să te gândești serios să-ți deschizi un business al tău.

Având în vedere situația actuală, e de preferat să te orientezi către o afacere online și să nu investești într-un domeniu în care ar exista o mare probabilitate să nu-ți recuperezi bugetul inițial. În acest sens, ai putea să te orientezi către un magazin online în care să comercializezi produse de care nu ești străin. De exemplu, dacă ești pasionat de haine, poți să devii un distribuitor de tip outlet de haine sau un SH de lux; dacă locuiești într-o zonă care e renumită pentru anumite bunuri, poți să te axezi exact pe acea particularitate. De exemplu, să vinzi ceaiuri din plante, conserve de ciuperci, produse tradiționale. Ar fi bine să mizezi inițial pe cele care nu sunt perisabile până îți creezi un portofoliu de clienți, pentru că riști să rămâi cu marfa nevândută. De exemplu, dacă locuiești în Bucovina, ai putea fi tentat de o afacere cu fructe de pădure și nu e o idee de business deloc exagerată, ba chiar ar putea fi catalogată drept inspirată într-o perioadă în care tot mai mulți oameni caută produse bio, naturale. Inițial, dacă optezi doar pentru distribuția unor caserole cu fructe proaspete, ar trebui să ai doar clienți din apropiere, eventual din orașele aflate în proximitatea localităților-sursă. Dacă oamenii nu știu de tine, există o mare probabilitate să rămâi cu zmeura, afinele și merișoarele nevândute. Situația se schimbă radical atunci când există și varianta congelată, însă ai nevoie de bani mult mai mulți.

Așadar, dacă vinzi online haine, kendama, produse de machiaj, piese pentru electronice, covoare, iată de ce ai nevoie pentru a-ți asigura succesul:  

Programe de evidență și de control al stocurilor 

Managementul unul shop online nu se face nici cu pixul și hârtia, nici cu ajutorul multor angajați, ci cu un program gestiune. În mod surprinzător, de foarte multe ori intuiția ta poate da greș. De exemplu, să ai convingerea că un anumit produs va prinde la public, iar realitatea să contrazică această presupunere. Fără un program de gestiune, vei ajunge să irosești timp și bani, să deții stocuri mari la anumite produse pe care nu vei mai ajunge să le vinzi. Cu ajutorul unui asemenea software, vei putea obține prin câteva click-uri și formule aplicate analize și rapoarte utile, orientative, care te vor ține la curent cu evoluția vânzărilor, fluctuațiile acestora și te vor ghida asupra deciziilor viitoare.  

De asemenea, vei ști mereu ce e la mare căutare, căci un alt avantaj al unui program de gestiune este evidența clară a stocurilor, controlul asupra acestora în funcție de aşteptările clienților, astfel încât să nu fii pus în situația de a nu mai avea exact acele produse căutate și vândute frecvent. Așadar, o asemenea achiziție este una necesară pentru a maximiza vânzările și pentru reducerea costurilor. 

Vânzările sunt scopul tău suprem, dar fluctuațiile acestora pot fi de-a dreptul deranjante. Un program de gestiune permite emiterea unor analize și rapoarte extrem de utile pentru tine. În acest fel, vei putea stabili viitoarele tipuri de achiziții. Software-ul ține pasul cu fluctuațiile și identifică anomaliile din tendințe, ceea ce îți oferă un mai mare control asupra vânzărilor și costurilor.

Site interactiv

Dacă în cazul unui magazin în formă fizică, unii antreprenori care se respectă, mai ales dacă e vorba de un brand internațional, apelează până și la designeri pentru vitrine și showroom-uri de prezentare, în ceea ce privește un shop online, va trebui să te gândești de asemenea la detalii. De această dată, designerii IT vor avea misiunea de a-ți construi magazinul la cele mai înalte standarde. În primul rând, trebuie să ai în vedere un public-țintă, astfel încât să știi cui îi este adresat, cine va accesa magazinul. Ai încredere în specialiști, chiar dacă tu adori combinația de albastru deschis și roz, precum și fonturile de inspirație gotică. 

Ceea ce te-ar putea ghida ca principiu este accesibilitatea, cum ajung oamenii mai ușor la tine în magazin, cum poate fi indexat mai ușor în motoarele de căutare, găsit mai repede pe rețelele sociale, „recomandat” unui anumit segment de potențiali clienți. Aceste aspecte țin și de SEO și advertising, însă înainte de toate, site-ul ar trebui să fie catchy, interactiv, să se încarce foarte repede. Probabil știi și tu că acest factor influențează pozitiv numărul de vizualizări. Și nu în ultimul rând, numele și logo-urile alese vor constitui identitatea ta vizuală. Poți să îți cumperi câteva cărți despre construirea unui brand, să apelezi la consultanţi în domeniu și să mizezi pe o formulă simplă, ușor de reținut. 

Desigur, nu va fi ușor, însă înainte ca ceilalți să creadă în succesul tău, tu trebuie să-ți fii cel mai important susținător. Convingerea că vei reuși te va mobiliza să depui și mai multe eforturi de timp pentru a fi cu un pas mai aproape de concretizarea visului tău.

Mai multe