Cum va schimba pandemia felul în care facem cumpărături
Dacă deții un magazin sau chiar dacă ești doar client, trebuie să știi că obiceiurile de cumpărături se vor schimba în perioada imediat următoare, iar multe dintre acestea vor rămâne cu noi în perioada post-pandemie. De la comportamentul în magazin, la cantitățile cumpărate, va exista un nivel de precauție pe care fiecare persoană și-l va însuși. Magazinele trebuie să încurajeze un comportament care îi protejează pe toți cei prezenți în același timp în spațiu și să-și asume implementarea măsurilor necesare. Iată ce schimbări va impune situația în care se află întreaga lume.
Vizite mai rare la magazin și cantități mai mari
Perioada marcată de starea de urgență i-a obligat pe oameni să cumpere mai rar și mai mult, pentru a limita numărul de vizite în zonele cu un număr mare de persoane, unde riscul de infectare cu noul coronavirus era ridicat. Chiar dacă restricțiile continuă să fie ridicate, virusul este încă printre noi, iar dacă deții un magazin trebuie să știi că oamenii vor căuta cantități mai mari în timpul cumpărăturilor de bază. Asigură-te că verifici stocul la timp și faci comenzile necesare înainte să primești observații de la clienți.
De asemenea, vei avea nevoie de mai multă aparatură pentru a face față cererii crescute. Achiziționează mai multe feliatoare mezeluri sau schimbă-le pe cele vechi cu modele performante și rapide. Multe persoane obișnuiau să facă vizite la magazin în fiecare zi, sau chiar de mai multe ori pe zi, pentru alimente necesare pe moment. Pentru diferite rețete pe care le încearcă sau pentru pregătirea meselor din ziua respectivă, aceste cumpărături implică expunere repetată și intrarea în contact cu diferite suprafețe care ar putea transmite virusul. De asemenea, regula purtării măștii poate complica drumurile dese la magazin, fiind nevoie de mai multe măști pentru fiecare vizită.
Mai puțin contact cu bancnote
Există încă business-uri care nu au implementat plata cu cardul la POS, iar acest lucru poate ține clienții departe. Oamenii vor încerca să intre cât mai puțin în contact cu suprafețele din magazine și cu bancnotele. De asemenea, acestea reprezintă un pericol și pentru angajați. Magazinele mici trebuie să facă pașii necesari spre facilitarea plății cu cardul și să adopte măsurile moderne de plată cât mai repede, deoarece reținerea clienților va continua și în perioada post-pandemie.
Pentru a limita contactul, inclusiv la serviciile de livrare, clienții nu mai sunt obligați să semneze la primirea comenzii și tot mai multe restaurante au implementat plata online a comenzilor. Inclusiv companiile de taxi urmează acum exemplul celorlalte business-uri și oferă clienților posibilitatea de a plăti cursele cu cardul. Nu doar frica de infectare, ci și ușurința de a plăti un serviciu îi va face pe oameni să opteze pentru magazinele și afacerile mici care aderă la metode noi de a interacționa cu clienții.
Interes pentru micii producători
Fie că este vorba de proximitatea față de domiciliu sau interesul ridicat pentru produse bio, oamenii vor deveni interesați de produsele vândute de magazinele mici sau de cele care se găsesc în piețe. Drumul lung pe care îl fac fructele și legumele din supermarket înainte de a ajunge pe masă devine o problemă mai mare în această perioadă, în care igiena strictă și contactul redus sunt normă. Sursele care pot fi verificate îi vor încuraja pe oameni să facă un drum mai lung cu mașina până la fermele din apropiere și să renunțe la cozile de la supermarket. De asemenea, magazinele mici, de cartier, vor atrage mai mulți clienți dacă oferă o gamă variată de produse provenite din grădinile producătorilor locali. Deoarece piețele nu sunt mereu poziționate strategic, în special vârstnicii vor opta pentru magazinele de la parterul blocului sau de pe strada din apropierea domiciliului lor.
Schimbările pot deschide noi oportunități pentru producătorii și magazinele mici, iar oamenii vor opta pentru metode moderne de plată. Comenzile online vor deveni și ele la ordinea zilei, iar magazinele mici pot folosi servicii de livrare pentru a veni în sprijinul comunității. Clienții vor alege din nou un business care pune pe primul loc siguranța celor din jur și aprovizionarea cu produse proaspete, locale.