Eşti în vacanţă? Uite care îţi sunt drepturile în restaurant!

19 august 2011 13:35   Fapt divers
Ultima actualizare:

La restaurant

Acordaţi atenţie deosebită stării de curăţenie din unităţile respective încă de la intrare, a modului de prezentare a personalului care serveşte şi a curăţeniei paharelor şi tacâmurilor de pe masă. Apoi analizaţi în meniu afişarea cantităţilor produselor oferite şi a preţurilor aferente.

Analizaţi produsele aduse de ospătari, iar dacă aveţi suspiciunea de produs alterat, refuzaţi-le. În cazul fripturilor, prezenţa unor zone mai arse poate masca un anumit grad de alterare a cărnii care a fost preparată.

Deşi este greu de apreciat, în cazul în care aveţi de la început suspiciuni privind cantitatea netă a porţiei, refuzaţi produsul şi solicitaţi cântărirea acestuia.

La supermarket

Produsul este alterat

Ajuns acasă, descarci alimentele cumpărate şi constaţi că unul dintre produse are termenul de valabilitate expirat. Primul lucru pe care trebuie să-l faci este să te întorci, în aceeaşi zi, la magazin cu produsul expirat având la tine bonul fiscal. Cere vânzătorului înlocuirea alimentelor alterate sau returnarea banilor.

Produsul nu prezintă etichetă

Specialiştii recomandă să nu cumperi niciodată un produs neetichetat. Eticheta conţine o serie de informaţii precum: elementele de identificare – caracterizare, lista ingredientelor, proporţia ingredientelor, data limită de consum, cantitatea netă.

Preţul de la casă, diferit de cel de la raion

Ai găsit la raion şamponul preferat la un preţ foarte mic. Ajuns la casa de marcat, acesta e facturat la un preţ mai mare. Află că orice comerciant trebuie să afişeze preţurile lizibil în apropierea produsului scos la vânzare. Dacă la casă se constată o diferenţă de preţ, ai dreptul să refuzi produsul.

Te accidentezi în magazin: cazi, te loveşti, te curentezi

Ori ai alunecat pe pardoseala proaspăt spălată, ori te-ai curentat atingând frigiderele, ori ţi-au căzut în cap vreun borcan sau vreo cutie aşezate de-a valma pe rafturi. Orice daună suferită în timpul efectuării unor cumpărături se rezolvă pe cale amiabilă sau în justiţie.

Şi tu ai responsabilităţi

Nu gusta produsele!

În general, este vorba despre testarea fructelor: struguri, cireşe, vişine. Atenţie: aceste produse nu-ţi aparţin, căci nu sunt plătite. Gustarea unui aliment fără ca acest lucru să-ţi fie propus de un angajat al supermarketului este considerată furt.

Plăteşti orice daună!

Ai spart un borcan? Ai dărâmat din raft produse care s-au deteriorat? Eşti bun de plată! Consumatorul este obligat să răspundă pentru orice fel de daună provocată în magazin din vina sa.

S-a rupt plasa şi s-au deteriorat produsele? E vina ta!

Dacă plasa sau sacoşa pe care o cumperi de la casa de marcat se rupe din cauza greutăţii produselor achziţionate, nu este vina magazinului. Se presupune că ar fi trebuit să distribui altfel greutăţile.

Mai citeşte:

Pregăteşte-te de vacanţă cu bani puţini

Ia-ţi lucruri simple şi uşor de combinat când pleci în vacanţă!

Vacanţa de toamnă, cu 30% mai ieftină

Destinaţia de vacanţă îţi arată cum eşti! Excursiile organizate, semn al unei femei sensibile

Pleci acum în vacanţă, primeşti 2 zile gratis

Sesizaţi orice neregulă

Consumatorii care consideră că anumite drepturi le-au fost încălcate trebuie să se adreseze, mai întâi, magazinului pentru rezolvarea lor pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu se întâmplă, consumatorul trebuie să se adreseze structurilor teritoriale (comisariate judeţene) ale ANPC. De asemenea, consumatorii pot suna şi la numărul de telefon 0800.080.999.

Mai multe