Lidl, un angajator de top din România de ieri și de azi
Auzim vorbindu-se în jurul nostru, parcă din ce în ce mai des, despre angajatori de top. Dar ce este un angajator de top? Cine și în baza căror criterii se poate mândri cu titlul de angajator de top?
Iată o serie de întrebări asupra cărora merită să insistăm. Fiindcă după ce veți fi aflat răspunsul, suntem siguri că veți dori să vedeți cu ochii dumneavoastră cum arată, cum își face treaba un angajator de top.
Un asemenea angajator este compania Lidl România. Cunoscutul retailer a fost desemnat anul acesta „Angajator de top” în România, pentru al doilea an consecutiv. Desemnarea a fost făcută de către un institut de specialitate, unanim acceptat pe piața mondială, Institutul Independent “Top Employers“, cu sedii la Amsterdam și Düsseldorf. Acesta premiază anual angajatori de top din întreaga lume, adică pe acei antreprenori care se remarcă deopotrivă, atât prin programele dedicate angajaților, cât și prin oportunitățile de dezvoltare profesională pe care le oferă.
Cum s-a ajuns la acest rezultat? Institutul amintit mai sus a realizat în primul rând un audit extern al Departamentului de Resurse Umane, cu ajutorul unei metode special gândite și dezvoltate de către cei de la „Top Employers”. S-au analizat dezvoltarea leadership-ului, managementul performanței, cel al carierei și al succesiunii funcțiilor de management, cel al compensațiilor și beneficiilor, sistemul de training și dezvoltare, precum și cultura organizațională. Când s-a tras linie s-a constatat că cei de la Lidl au pus, cu succes, în central strategiei personale de management al resurselor umane orientarea către angajați, una care și-a propus și a și reușit să garanteze dezvoltarea pe plan personal și profesional a majorității angajaților.
Atenția specială acordată condițiilor de muncă, indiferent de contextul economic al țării, a făcut ca Lidl să reușească să ofere în cadrul magazinelor și departamentelor sale de susținere, de orice tip, standarde dintre cele mai înalte de ocupare a forței de muncă, dublate de un mediu inovator al resurselor umane și investiții semnificative și constante în dezvoltarea angajaților. Angajații Lidl România primesc anual asigurare medicală privată gratuită, iar membrii familiilor acestora pot obține oferte de servicii medicale foarte bune. În plus, anul acesta Lidl a anunțat că introduce asigurare de viață pentru toată echipa, precum și tichete de masă, până în prezent acestea din urmă fiind oferite doar comisionarilor și vânzătorilor. Compania de retail e singura din domeniu care oferă angajaților săi două zile libere pentru Crăciun și două zile libere pentru Paști. Asta înseamnă să pui pe primul loc interesul angajaților și viața lor personală! Pe de altă parte, sistemul de salarizare în cadrul Lidl e unul gândit în trepte, astfel încât eforturile angajatului model să fie recompensate pe măsură. Iar o recunoaștere salarială e însoțită de cele mai multe ori și de o ascensiune pe scara profesională!
Ca să ne facem o imagine și mai clară a situației să mai precizăm că doar în România Lidl are peste 5.000 de angajați și peste 220 de magazine.
Ca și în sport, și în afaceri marea provocare nu e să atingi cel mai înalt vârf, ci să te menții acolo. Așa că în 2018 ceea ce s-a făcut în anii precedenți a fost deja asimilat. Financiar, s-a anunțat deja că salariile vor crește de la 1 martie. Profesional, Lidl România va continua să înfrunte vremurile cu aceeași convingere principială, conform căreia omul sfințește locul.