Optimizarea unui magazin online pentru a creste vanzarile

4 iunie 2021 13:02   Fapt divers
Ultima actualizare:

Lansarea unui magazin online se poate confrunta cu multe provocari cum ar fi vanzari insuficiente, trafic redus si probleme cu serverele. De cele mai multe ori cel mai bine este sa va consultati cu un antreprenor mai experimentat care va poate ajuta sa evitati unele greseli in optimizarea magazinului dvs. online.

Dar ce faceti in situatia in care sunteti la inceput de drum si nu aveti nimeni la care sa apelati? Cea mai simpla varianta este sa porniti de la o lista cu lucruri de baza de la care puteti incepe optimizarea magazinului si pe care sa o completati pe parcurs.

Sfaturi pentru optimizarea magazinului de comert electronic

Urmatoarele sfaturi de optimizare pot fi implementate usor chiar daca nu aveti cunostinte tehnice avansate.

1. Proiectati o pagina de start care sa impresioneze

Aveti la dispozitie doar cateva secunde pentru a convinge vizitatorii ca magazinul dvs. este cea mai buna optiune. Un home-page care sa impresioneze din punct de vedere al designului si al usurintei in utilizare contribuie la transformarea vizitatorilor in clienti.

2. Axati-va pe SEO On-Page

Dupa configurarea magazinului dvs. de online primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este:

Sa adaugati o structura de linkuri (URL) simpla, deoarece Google "apreciaza" acest setup

  • Sa adaugati meta descrieri, titluri, cuvinte cheie tinand cont de recomandarile Google
  • Adaugati descrieri de produse, specificatii, tabele si imagini pe paginile de produse
  • Adaugati descrieri pentru toate produsele astfel incat acestea sa poata fi indexate rapid in cautarile organice

SEO on-page este un efort care trebuie repetat pentru toate paginile noi adaugate in magazin. Amintiti-va ca Google vine mereu cu noi actualizari iar paginile optimizate corespunzator sunt primul lucru de care veti avea nevoie pentru a mentine traficul site-ului web in cautarile organice.

3. Pagina de multumire (Thank you Page)

Pagina de multumire este importanta din doua motive:

  • Utilizatorii adora aceasta forma de interactiune deoarece considera ca este un salut personal. Cercetarile indica faptul ca o pagina de multumire poate dubla sansele de a obtine un client fidel.
  • Aceste pagini sunt utile pentru urmarirea ratelor de conversie  in Google Analytics si Facebook Pixels.

4. Adaugarea unui blog

Un magazin online fara blog isi poate pierde cea mai mare parte a audientei deoarece nu poate aduce publicul inapoi.

Magazinele online de succes au propriile bloguri in care acopera ultimele tendinte, fac anunturi si raspund la intrebari ori postari detaliate. Aceste postari sunt apoi partajate in comunitatea online, sporind valoarea acelor magazine online.

Intrucat arena digitala a devenit extrem de competitiva crearea unui blog pentru magazinul dvs. a devenit extrem de importanta pentru cresterea amprentei magazinului.

5. SEO Off-Page consistent

Optimizarea unui magazin de comert electronic este un proces continuu. Puteti obtine un ranking bun facand SEO On-page, adaugand un blog si optimizand continutul paginii de produs insa fara eforturi SEO Off-Page relevante magazinul de comert electronic nu va obtine rezultate tangibile.

SEO Off-Page este un amestec de link building, social marketing, influencer marketing, marketing outreach si marketing platit. Pentru succesul magazinului dvs. de comert electronic va trebui sa utilizati aceste tactici  intr-un mod profesionist.

6. Alegeti o platforma de vanzari online adecvata

Industria comertului electronic ofera solutii diverse, fiecare cu setul sau unic de argumente pro si contra. Sfatul nostru este sa va informati cu privire la fiecare platforma si sa o descoperiti pe cea care se potriveste cel mai bine cerintelor modelului dvs. de afaceri.

Iata o scurta descriere a celor mai populare platforme de comert electronic:

·PrestaShop

PrestaShop este o platforma open source pentru magazine online cu un raport foarte bun intre pret si functionalitati. Este usor de personalizat, cu sute de pluginuri si teme gratuite sau premium.

PrestaShop este utilizata de peste 200.000 de magazine online fiind tradus in 63 de limbi diferite. Existenta suportului pentru limbi multiple a dus la dezvoltarea unei comunitati puternice, cu peste 100.000 de membri.  Platforma este foarte flexibila, ofera tool-uri pentru SEO si putand fi integrata cu diverse software-uri.

WooCommerce este un plugin WordPress pentru comert electronic. WooCommerce poate fi cea mai buna platforma pentru magazinul dvs. online daca:

  • sunteti la inceput de drum,
  • aveti o lista limita de produse pe care doriti sa le vindeti,
  • v-ati propus sa nu cheltuiti foarte mult sau
  • doriti ceva usor de configurat

Avantajele sale includ: cea mai larga si variata gama de extensii si teme, comunitate imensa, o platforma foarte buna pentru SEO, nivel nelimitat de personalizare a functionalitatilor.

Platforma Magento este una dintre cele mai populare platforme open-source de eCommerce din lume. Este foarte versatila, fiind in general utilizata pentru proiecte de anvergura. Magento are un necesar de resurse mai mare decat majoritatea altor software-uri pentru magazine online; este recomandat sa alegeti un serviciu de gazduire Magento cu experienta, care sa va ofere o platforma optimizata.

OpenCart, Joomla, ZenCart, Shopify sunt alte platforme pe care puteti la fel de bine sa construiti un magazin online. Fiecare platforma de vanzari online are functionalitatile ei specifice ceea ce o poate face potrivita doar pentru o anumita nisa.

7. Nu va temeti de esec

La fel ca orice alta afacere, succesul comertului electronic consta si in incercari si erori. Prin urmare, concentrati-va asupra rezultatelor.

Cea mai buna optiune este sa setati un interval de timp si un buget si sa testati campaniile. Daca acestea nu functioneaza initial pentru dvs., treceti la o alta campanie si incepeti sa o testati. Asa veti invata si in cele din urma veti avea succes, gasind o strategie care sa functioneze.

8. Reduceti rata de abandon a cosului de cumparaturi

Aproape 60% din vizitatorii unui site isi abandoneaza cosurile din cauza timpului lent de incarcare a paginii. Exista multe modalitati de a-l imbunatati si una dintre ele este de a reduce pur si simplu pasii necesari pentru a cumpara un produs.

Aceasta inseamna reducerea numarului de campuri de care aveti nevoie, afisati caseta cu informatii despre cardul de credit in prima pagina impreuna cu adresa, astfel incat cumparatorul sa aiba un singur pas pentru a finaliza achizitia.

Activati checkout-ul in calitate de oaspete pe website. O mare parte a utilizatorilor nu doresc sa se conecteze doar pentru a face o achizitie si este important sa nu ii ignorati.

9. Creati pop-up-uri la intentia de iesire (exit popup)

O alta modalitate de a imbunatati vanzarile in magazinul dvs. web este prin adaugarea unui popup la intentia de iesire. Puteti adauga oferte promotionale, cum ar fi reduceri, cadouri, tombole, etc. pentru a  creste gradul de implicare a utilizatorilor si a reduce rata de abandon a cosului.

10. Permiteti clientilor sa adauge recenzii

Majoritatea utilizatorilor citesc recenziile unui produs inainte de a-l cumpara online. De ce nu le oferiti aceste recenzii chiar pe paginile produsului? Acesta este un "truc" care ajuta magazinele online sa castige mai multe vanzari. De fiecare data cand utilizatorii navigheaza prin produse acestia vor vedea produsele care au cele mai multe recenzii.

11. Profitati de optiunile de vanzare multichannel

Optimizarea conversiei  magazinului electronic nu inseamna doar optimizarea website-ului in sine, ci si a  modalitatilor offsite de a vinde produse.

Ganditi-va la toate locurile in care se ati putea obtine client - ex. marketplace-ul Emag . Creati conturi de vanzator  si incepeti sa va vindeti articolele pe aceste site-uri web.

Puteti utiliza site-urile de socializare pentru a va vinde produsele. De exemplu, Instagram ofera integrare cu magazine online - pPuteti eticheta produsele dvs. in postarile Instagram pentru a spori vanzarile. Cautati permanent noi metode de a gasi clienti si valorificati-le ori de cate ori este posibil.

12. Abordati punctele sensibile

O modalitate de a imbunatati rata de conversie a comertului electronic este prin abordarea punctelor sensibile ale utilizatorilor. De exemplu, concurentii dvs. ofera o politica de returnare usoara? Au la dispozitie o garantie de pret mai mic? Costul de expediere este ridicat?

Politicile de returnare sunt adesea rigide si restrictionate si sunt un punct negativ pentru majoritatea cumparatorilor online. Daca puteti oferi o politica de returnare simpla, clientii dvs. vor fi mai mult decat fericiti sa cumpere de pe site-ul dvs. web.

13. Afisati in mod clar preturile

Un alt motiv pentru care majoritatea utilizatorilor parasesc un website sunt preturile inselatoare - ex. unele site-uri de comert electronic ofera reduceri exceptionale, dar tarifele lor de expediere sunt foarte mari. Acest tip de tranzactie va scade increderea cumparatorilor; potrivit unui sondaj realizat de Get Elastic, aproape 95% dintre vizitatori parasesc un site de cumparaturi daca preturile nu sunt afisate in mod vizibil pe pagina produsului.

Tineti cont ca orice magazin online are particularitati in functie de nisa pe care activeaza. Este recomandat sa va adaptati procesul de optimizare in functie de aceste particularitati si sa va adaptati la trendurile cele mai recente.

Mai multe