Vă ţine? Poftiţi pe cel mai mare pod peste mare din istoria omenirii, are 55 km lungime
Interzis cardiacilor! După nouă ani de lucrări continue, podul dintre Hong Kong-Zhuhai-Macau este deschis traficului rutier. Acesta este oficial cel mai lung pod peste mare din istoria omenirii. A costat 18,23 miliarde de dolari şi are o durată de viaţă de până la 120 de ani. Întrebarea este: vă ţine să mergeţi pe un pod al cărui capăt se pierde la linia orizontului? La inaugurare va fi prezent şi preşedintele Chinei Xi Jinping.
Vă ţine să mergeţi cu 120 km/h pe cel mai lung pod peste mare din istorie? Podul dintre Hong Kong-Zhuhai-Macau va fi deschis traficului rutier. În această săptămână, va avea loc şi inaugurarea oficială, la care participă inclusiv preşedintele chinez Xi Jinping. Construcţia podului care face legătura dintre continent şi Hong Kong a început în 2009. Au fost folosite 420.000 de tone de oţel, adică un volum suficient pentru a construi 40 de Turnuri Eiffel.
Podul dintre Hong Kong şi continent a costat 18,23 miliarde $
Zeci de mii de muncitori şi mii de utilaje au participat la cel mai ambiţios proiect din istoria contemporană a Chinei. Podul dintre Hong Kong-Zhuhai-Macau este oficial deschis traficului miercuri 24 octombrie, la ora 9.00 (ora locală). El se întinde pe o lungime de 55 de kilometri şi leagă Hong Kong de Zhuhai. Joi, preşedintele Xi Jinping va tăia oficial pambliga, în cadrul ceremoniei din Zhuhai. Construcţia colosală include şi o porţiune subterană, între insula Lantau, care aparţine de Hong Kong, şi care face trecerea către Zhuhai şi paradisul jocurilor de noroc Macau, dincolo de Delta Râului Perlat.
Podul din Hong Kong, cu 22,5 km mai lung decât Canalul Mânecii
Podul dintre Hong Kong-Zhuhai-Macau este cu 22,5 km mai lung decât Canalul Mânecii, pe porţiunea dintre Dover, Marea Britanie şi Calais, Franţa. Sute de jurnalişti au avut marţi, 23 octombrie, permisiunea de a face primii paşi pe podul care va fi destinat traficului rutier timp de 120 de ani. Podul a „înghiţit” 420.000 de tone de oţel, iar statisticienii au stabilit că din acest volum puteau fi ridicate peste 40 de Turnuri Eiffel (n.r. simbolul Parisului a fost inaugurat la 31 martie 1889 şi are o greutate estimată la 10.100 de tone).
Citeşte şi:
Aşa arată podul de 3 miliarde $ care leagă Europa de Asia
Inedit! Uite cum sunt construite podurile în China
Podul are o durată de viaţă estimată la 120 de ani
Podul dintre Hong Kong-Zhuhai-Macau a intrat deja în topul construcţiilor la nivel mondial: este cea mai lungă construcţie din mare şi este pe locul şase în topul celor mai lungi poduri din lume. Datorită lui afacerile din această zonă vor înflori pentru că reduce timpul de transport cu 60%. Podul face parte dintr-un proiect mult mai amplu care urmăreşte dezvoltarea din zona golfului, care va avea 56.500 de kilometri pătraţi şi va lega 11 oraşe importante. Podul reduce timpul de transport de la 4 ore la 45 de minute.