Vacanță de coșmar pentru o familie de români. Ce au pățit după ce s-au cazat la un hotel de lux în Creta: „V-aș ruga să nu ne jigniți”

3 iunie 2025 12:46   Fapt divers

O familie aflată în prima vacanță în Grecia a ales să se cazeze la un hotel de cinci stele, în speranța unei experiențe de neuitat. Însă, ceea ce trebuia să fie un sejur de vis s-a transformat rapid într-o situație neașteptată.

Content image

Confruntați cu probleme serioase la unitatea de cazare, turiștii au fost nevoiți să ceară ajutor de urgență.

Vacanță de coșmar în Creta: bani dispăruți din cameră la un hotel de lux

O familie de români aflată în prima lor vacanță în Creta, Grecia, a trăit un adevărat coșmar, departe de relaxarea la care sperau. Turiștii s-au cazat la un hotel de cinci stele, însă vacanța de vis s-a transformat într-o experiență neplăcută după ce, la întoarcerea în cameră, au descoperit că le lipseau bani din portofel. Incidentul a fost relatat pe un grup de Facebook dedicat vacanțelor, unde au povestit întreaga întâmplare, exprimându-și dezamăgirea față de serviciile hotelului care ar fi trebuit să le ofere siguranță și confort.

„Suntem pentru prima dată în Creta (și în Grecia, de altfel) și, de asemenea, pentru prima dată ni s-a furat o anumită sumă de bani din portofelul care era în camera de hotel, ascuns în dulap. Am raportat acest incident hotelului, însă ne-au oferit un răspuns scurt, cum că ‘vor investiga ei’ și atât.

Întrebarea mea este: Există vreo autoritate competentă unde am putea depune o reclamație? Protecția consumatorului, poate? Sau mai bine la poliție? (Însă nu avem autovehicul, nu cunoaștem deloc zona/insula și nu știm cum să ne descurcăm.)

Suntem extrem de debusolați și dezamăgiți de această practică în ceea ce privește căutatul și furatul din portofel. Aveam mai multe așteptări de la un hotel de 5 stele”, a povestit familia jefuită în Grecia, pe rețelele de socializare. 

Românii au semnalat și alte nemulțumiri legate de condițiile de la hotelul de cinci stele. Potrivit acestora, personalul de curățenie obișnuiește să intre zilnic în cameră fără un anunț prealabil, lucru considerat intruziv și lipsit de respect pentru intimitatea oaspeților. În mesajul postat pe rețelele de socializare, turiștii păgubiți au ținut să precizeze că nu doresc să fie judecați, ci doar să tragă un semnal de alarmă pentru ceilalți care aleg această destinație.

„În plus, se face ‘curățenie’ zilnic în camere, fără să fim anunțați în prealabil – măcar ascundeam banii mai bine. Ceea ce ni se pare amuzant este faptul că ne-au luat toate bancnotele de 50 €, dar ne-au lăsat în portofel bancnotele mici și monedele, dar și leii românești. Au fost foarte selectivi.

P.S. V-aș ruga să nu ne jigniți pentru faptul că ne-am lăsat portofelul în cameră. Nu credeam că la un hotel de 5 stele trebuie să merg cu portofelul la plajă, la masă sau oriunde altundeva”, au mai scris victimele. 

Reacții din online: sfaturi, susținere și pași legali pentru recuperarea prejudiciului

În secțiunea de comentarii a postării, românii au primit numeroase reacții din partea altor utilizatori. Unii i-au sfătuit să nu-și mai facă speranțe în privința recuperării banilor, considerând că șansele sunt minime. Alții, însă, le-au recomandat să apeleze de urgență la autoritățile locale și să depună o plângere oficială, în speranța că incidentul va fi investigat și nu se va repeta în cazul altor turiști.

„Dacă nu au seif în cameră, atunci… cea mai sigură variantă e cu banii la purtător. Și nu numai în Grecia, peste tot”/ „Am pățit-o și noi în Grecia. De atunci, portofelul, oriunde mergem, îl luăm cu noi”/ „Luați-vă gândul, știu că e frustrant, însă nu prea aveți ce face. Pe viitor, să știți că aveți seif contra cost și aveți un cartonaș pe care-l puteți agăța de ușă cu însemnele ‘te rog nu deranja’ sau ‘te rog curăță camera’. Dacă nu lași acel cartonaș, vor intra în cameră să facă curățenie (nu te anunță nimeni)”, sunt doar câteva dintre comentarii.

„Nouă ni s-au furat, noaptea, cu noi în cameră dormind, ceasurile (Rolex), telefoanele (iPhone) și portofelul fostului soț, dintr-un hotel de 5 stele din Zürs, Austria (hotel în care își fac vacanțele de iarnă și unele familii regale europene).

Nimic nu am văzut înapoi. Cu reclamații la poliție (fostul soț fiind cetățean austriac), nu s-a rezolvat nimic. Sfatul meu este să vă resemnați și să învățați din experiența avută. Mai mult nu puteți face, din păcate”, a spus altă persoană.

Printre comentarii s-au numărat și mesaje utile, venite din partea celor familiarizați cu legislația grecească sau cu situații similare. Câțiva utilizatori le-au oferit turiștilor români informații concrete despre pașii legali pe care îi pot urma în Grecia pentru a-și recupera banii. Aceștia le-au recomandat să sesizeze poliția locală, să solicite o notă oficială de constatare de la hotel și, dacă este cazul, să contacteze ambasada României din Atena pentru sprijin consular.

Mai multe