Fiat Sedici, surprinde prin consum, incomod la drum
Ca motorizare am optat pentru variata 1,9 Multijet de 120 de cai putere, pe care, însă, i-am simţit cu o uşoară întârziere la fiecare depăşire. În schimb, pe toată durata traseului, de la Bucureşti la Constanţa, indiferent de viteza de rulare sau stilul de condus agresiv, crossover-ul italian s-a încăpăţânat să nu consume mai mult de 7,2 litri de carburant la o sută de kilometri parcurşi.
La viteze mari, Sedici s-a comportat excelent, aproape chiar ca o berlină, fiind insesizabil efectul neplăcut, de instabilitate în curbe, specific SUV-urilor. În plus confortul interior a fost asigurat de bord, scaune şi banchete bine proporţionate, spaţiul interior fiind suficient de mare, pentru clasa din care face parte Fiat Sedici.
A şasea, greu de nimerit
În schimb, un mare minus pentru crossoverul italian este vizibilitatea. Poate a fost doar efectul trecerii de la volanul unei berline la cel al unui mini SUV, însă stâlpii din faţă ai habitaclului opturează o zonă cam mare din câmpul de vizibilitate al conducătorului. Deşi geamurile mici, triunghiulare dintre portieră şi parbriz, ar fi trebuit să asigure un plus de vizibilitate, efectul acestora este tocmai invers, din cauza fragmentării incoerente a orizontului.
Cutia de viteze manuală de 6+1 trepte de viteză a creat adevărate bătăi de cap. Maneta schimbătorului trecea greoi, brutal dintr-o viteză în alta, iar treapta a şasea era greu de găsit, fiind lesne confudată cu treapta a patra.
Concluzia
În final am putea spune că primul SUV construit de Fiat care nu dezamăgeşte, dar nici nu impresionează, fiind plin de surprize. Plăcute şi neplăcute. Nu mă aşteptam să găsesc o transmisie atât de incomodă, sub brandul unui constructor cu o vastă experienţă în autoturisme agile, de oraş. Pe de altă parte, stupoarea a fost pe măsură când am calculat consumul de carburant - destul de mic pentru un autovehicul de aproape 1,5 tone.