Întârzierea CFR de 9 ore, un record european

19 august 2010 9:47   Actualitate
Ultima actualizare:

„În perioadele mai grele, cu înzăpeziri de exemplu, au mai fost întârzieri ale trenurilor, dar în zile de vară, în condiţii meteorologice normale, nu ştiu să mai fi întârziat vreun tren atât de mult. Şi mă refer la Europa, nu doar la România. Doar prin India sau China, ţări care stau ceva mai rău cu infrastructura feroviară, e posibil să mai fi fost o asemenea întârziere", a declarat, pentru Adevărul, Ştefan Roşeanu, secretar general al Asociaţiei Industriei Feroviare.

El îşi aminteşte că tot pe calea ferată din România a avut loc un incident oarecum haios, într-una din iernile trecute: din cauza înzăpezirii, un tren a ajuns la destinaţie aproape la ora potrivită, dar... cu o zi întârziere.

„Asta a fost din cauză că se formase un dop de zăpadă mai greu de îndepărtat, dar ceea ce s-a întâmplat sâmbătă e cu siguranţă un record european în condiţii meteorologice favorabile", a mai precizat reprezentantul industriei feroviare.

Acceleratele, în clasa a IV-a de prioritate

La rândul său, liderul sindical Ion Molea, un veteran al căilor ferate, susţine că nu s-a mai auzit o asemenea întârziere a vreunui tren şi este convins că acesta a fost un record european absolut.

Din şapte clase de prioritate, în care trenurile speciale se situează pe prima, iar marfarele obişnuite pe ultima, acceleratele sunt pe cea de-a patra poziţie, explică specialiştii din sectorul feroviar. Asta înseamnă că, la traversarea unui şantier sau a unei zone cu circulaţie pe un singur fir, acceleratele au mari şanse să treacă printre primele.

Mai concret, acceleratul 1631, care a întârziat 9 ore, nu trebuia „ţinut" în gări şi puncte de oprire, aşa cum s-a întâmplat sâmbătă. Cu atât mai puţin să meargă înainte şi înapoi pe anumite rute...

Mai multe