Avion prăbuşit în Franţa: Nu se exclude ipoteza terorismului
Guvernul francez nu exclude nicio ipoteză, nici măcar pe cea privind terorismul, în ancheta referitoare la prăbușirea în Alpii francezi a unui avion de tip Airbus A320 al companiei germane Germanwings, cu 150 de oameni la bord, dintre care 144 pasageri şi 6 membri ai echipajului.
Potrivit România TV, Pierre-Henry Brandet, purtător de cuvânt al Ministerului de Interne francez, a declarat că avionul a avut o traiectorie anormală înainte de a se prăbuşi.
''Toate pistele vor fi explorate, inclusiv (pista) terorismului, deși această ultimă ipoteză nu este una prioritară. Comportamentul în timpul zborului și faptul că avionul a dispărut de pe radar cu puțin înainte de prăbușire au determinat controlul aerian să emită o alertă'', a comunicat Brandet.
Potrivit unui comunicat de presă difuzat de ministrul justiției din Franța, Christiane Taubira, de anchetarea accidentului se va ocupa procuratura din Marsilia, căreia i se vor pune la dispoziție toate mijloacele pentru ca ancheta să fie desfășurată în cele mai bune condiții din punct de vedere al timpului și al eficienței, informează România TV.
Avion prăbuşit în Franţa. Primele imagini de la locul accidentului
Două elicoptere ale jandarmeriei franceze şi echipe de intervenţie ale pompierilor din Alpes-Maritimes au fost trimise în zona în care s-a prăbușit avionul. Echipe de salvatori, compuse din medici, ghizi montani şi pompieri au început căutările montane în zona în care avionul prăbuşit în Franţa a fost localizat. Potrivit surselor de la faţa locului, avionul este complet dezintegrat şi nu se aşteaptă nimeni să găsească supravieţuitori.
Cele mai grave accidente aviatice din istorie | VIDEO
Avion prăbuşit în Franţa: 42 de spanioli se aflau la bord
Conform theguardian.com, autorităţile franceze au declarat că la bordul avionului prăbuşit în Franţa se aflau 42 de spanioli. Se pare că majoritatea pasagerilor erau germani. O zonă specială pentru familii şi media a fost creată în aeroportul El Prat din Barcelona.
Avion prăbuşit în Franţa: Hollande nu crede că sunt supravieţuitori
"Condiţiile accidentului nu sunt încă elucidate (...) Ele sugerează că nu va fi niciun supravieţuior", a declarat preşedintele francez.
Hollande a adăugat, de asemenea, că pentru moment nu sunt cunoscute identităţile victimelor din avionul prăbuşit în Franţa. "Nu cunoaştem încă identităţile victimelor. Tocmai s-a constituit o celulă de criză", a adăugat el.
La rândul său, premierul Manuel Valls a declarat marţi că se teme că toţi pasagerii avionului prăbuşit în Franţa sunt morţi.
"Nu ştim prea bine motivele accidentului, ne temem evident că cei 142-150 de pasageri şi personal navigant sunt morţi, având în vedere condiţiile acestui accident", a mai declarat el.
Ministrul de Interne francez se îndreaptă spre locul unde a căzut avionul prăbuşit în Franţa, alături de mai multe elicopetere ale ministerului. El va ajunge la locul prăbuşirii în "una sau două ore", a anunţat premierul Manuel Valls
O echipă din Italia se îndreaptă şi ea spre locaţia avionului prăbuşit în Franţa. Conform agenţiilor străine, echipele de salvare încep să găsească rămăşite ale avionului.
Avion prăbuşit în Franţa: primul accident aviatic cu o aeronavă de linie din Franţa
Avionul prăbuşit în Franţa este primul avion de linie din ultimii 15 ani. Ultimul accident a avut loc în iulie 2000, când un avion Concorde operat de Air France, cu 109 oameni la bord, s-a prăbuşit peste un hotel din suburbia pariziană Gonesse.
Airbus A320, ca avionul prăbuşit în Franţa, sunt avioane bimotoare de pasageri, de diametru standard, au un singur culoar, sunt scurte sau mediu-curier. Aparatul are patru modele, în funcţie de autonomia de zbor şi de capacitate: A318, A319, A320, A321.
Intrat în serviciu în 1988, A320 a fost primul avion de pasageri cu comenzi de zbor digitale fly-by-wire şi este cel mai popular model comercializat de Airbus existând peste 5000 de comenzi, din care peste 3000 de avioane au fost livrate şi sunt operaţionale.
Avionul a fost gândit pentru a înlocui modelele Boeing 727 şi pentru a fi concurent modelelor Boeing 737 şi Douglas DC-9 (inclusiv McDonnell Douglas MD-80).